Assassin's Creed Syndicate Çıkışını Gerçekleştirdi!

  • 2 Yanıt
  • 5740 Gösterim
*

Çevrimdışı -Ezio Auditore-

  • Insieme per la vittoria!
  • *
  • 1676
  • Vittoria agli Assassini!
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta


Serinin merakla beklediğimiz yeni üyesi Assassin's Creed Syndicate için bekleme sona erdi ve oyun konsollar için raflardaki yerini aldı. Unity'nin çıkışında ve ardından yaşanan problemler göz önüne alındığında Syndicate'ın sorunsuz sayılabilecek bir çıkış yaptığını söyleyebilmek mümkün. Ancak genellikle oyundaki bugları kapsayan küçük çaplı sorunlar için ilk gün yaması hazırlandı. Aslında 2 yama hazırlandı diyebiliriz çünkü 1.10 ve 1.11 isimli iki yama versiyonu sunulmuş durumda. Yama sayesinde düzeltilen sorunların bir kısmı ise şu şekilde:

Performans

-Oyun performansı ve kararlılığı arttırıldı.

Ses

-"Strange Badfellows" isimli görevin başındaki sinematikte sesin kaybolma sorunu düzeltildi.
-Yanlış yerleştirilmiş sesler düzeltildi.


Dövüş

-Nadiren yaşanan ve oyuncuların bir tuşa basmasının ardından saldırmayı engelleyen hata düzeltildi.
-Çoklu öldürmelerde yaşanan sorunlar düzeltildi.
-Hareketli platformlardaki animasyonlar sorunları düzeltildi.


Görev

-"Change of Plans" adlı görevin bir bölümünde eşlenme bozulmasının bir döngü haline gelmesi düzeltildi.
-Hızlı seyahat sorunları düzeltildi.
-Nesnelerde oluşan bazı sorunlar düzeltildi.


Yapay Zeka/NPC

-NPC animasyonlarındaki sorunlar düzeltildi.
-NPC canlanma sorunları düzeltildi.




Oyun için yayınlanan ilk inceleme puanlarının beklenenden yüksek olduğunu söylememiz gerek. Henüz oyun tam anlamıyla sindirilmemiş olsa da Unity'deki hayal kırıklığını göz önüne aldığımızda Syndicate'ın daha iyi bir oyun olduğunu söylememek mümkün. İşte Syndicate için ilk puanlar:

Game Informer - 90/100
God is a Geek - 90/100
Hardcore Gamer - 3 / 5
CGMagazine - 7.5 / 10
GamesRadar+ - 4 / 5
Digital Spy - 4 / 5
IGN - 8.2 / 10
VideoGamer - 5 / 10
GameSpot - 9 / 10
Polygon - 8.5 / 10
WeGotThisCovered - 3.5 / 5




Oyunun hem PlayStation 4 hem de Xbox One versiyonu 30 FPS ve 900p görüntü ayarlarında çalışıyor. İki konsolun grafikleri arasında bir fark bulunup bulunmadığını görmek için hazırlanan karşılaştırma videosunu izleyebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=ZuXS8HrPeX4




Oyunun inceleme puanları ve görüşleri göz önüne alındığında birçok artı yönü bulunduğunu söyleyebiliriz. Özellikle Victoria Dönemi Londrası'nın yapısı ve ikiz karakterlerin kişiliklerinin sunumu oldukça beğenilmiş durumda. Serinin ana mekaniği olan tırmanmaya alternatif oluşturan Rope Launcher de ilgi çekici. Hikayede yapımcılar bu defa farklı bir güzergah izliyorlar ve uzun bir süre sonra oyuna bir giriş olmadan başlıyoruz. Yani karakterlerimiz Suikastçı Kardeşliği'ne yaşadıkları olaylar sonucu katılmıyorlar. Tam tersine hem Evie hem de Jacob çocukluklarından beri eğitim gördükleri için belli bir tecrübe sahibiler. Grafiklerde ise bazen kaplamalar sırıtabilse de bug ve glitch tarzı hataların Unity'ye oranla çok daha az olması sayesinde geçer not verebiliriz. Tabi parkur ve tırmanmada oluşan hataların belli bir düzeyde olduğunu söylemeliyiz. Oyun mizahi açıdan bazı eşsiz sahneleri yaşama zevkini sunuyor. Her ne kadar Evie ve Jacob ikiz olsa da ikisi de tamamen ayrı birer kafa yapısına sahipler bu yüzden aralarında yaşanan atışmalara şahit olabiliyoruz. Yan karakterler de Charles Dickens ve Graham Bell başta olmak üzere mizahi açıdan güçlü diyaloglar oluşturabiliyor.

Oyunu övebileceğimiz başka noktalar da var ancak göze batanlar bunlardı. Eksi noktalara değinecek olursak tahmin edebileceğiniz gibi en büyük sıkıntı günümüz hikayesi. Oyunun Yaratıcı Yönetmeni Marc-Alexis Cote'nin büyük vaatleriyle yükselen umudumuz maalesef birkaç gün önce gelen açıklamayla azalmıştı: Syndicate'ın günümüz bölümünün oynanabilir olmadığı açıklanmıştı. Unity'de gördüğümüz ara sahnelerden oluşan günümüz bölümü kesinlikle bekleneni veremiyor. Unity'deki olay dizisine kıyasla daha dolu ve ilgi çekici olsa da hangimiz Desmond ile modern binalara tırmanmayı, bir karakter yönetmeyi özlemedi diye sormalıyız. En azından Desmond kadar olmasa da belli bir çekiciliği olan ve keşfedilebilecek birçok döküman sunan Abstergo çalışanı konsepti de yapılabilirdi. Belli ki Ubisoft yeni nesile oyun geliştirmenin de zorlukları göz önüne alındığında bir yıl içerisinde oyunun her şeyini hazır etmekte daha da çok zorlanıyor.

Unity ile oyunda daha ön plana alınan gizlilik Syndicate'a çeşitli vaatlerle geliyor. Bu vaatlerin en büyüğü iki ana karakterimizden biri olan Evie. Evie gerçek anlamda bir taktik ve gizlilik uzmanı. Bunu oyun sırasındaki söylevleriyle de anlayabilirsiniz. Jacob şiddetle her şeyi halletmeyi savunurken Evie temkinli bir yapıya sahip. Hatta oyun sırasında bazen Evie'yi gerçekleştireceği görev için hazırladığı planlarla görebiliyoruz. Karakteristik açıdan yansıması güzel olsa da oyun mekaniğinde bu durum fazla iyi işlemiyor. Örneğin Evie'nin kendine özel yeteneklerinden biri de "Bukalemun" isimli yeteneği. Oyun sırasında geliştirebileceğiniz bu yetenek sayesinde Evie ile kıpırdamadan belli bir süre durduğunuzda karakteriniz görünmezlik moduna geçiyor. Son derece saçma değil mi? En az bir o kadar da gülünç. Serinin ana teması gizlice öldürmeler gerçekleştiren suikastçılar olduğundan gizlilik mekaniğinin hala beklenen düzeye erişememiş olması büyük bir eksi.

Peki Assassin's Creed Syndicate seri içerisinde değerlendirildiğinde ne durumda? Tahmin edildiği, hatta emin olunduğu üzere 2. oyun seviyesinde değil. Ancak Unity'ye kıyasla büyük gelişme olduğunu söylemek mümkün. Peki 2. oyun seviyesine erişmek mümkün mü? Bu durum her zaman için mümkün. Fakat bir sene içerisinde böyle bir oyunu geliştirmek imkansıza yakın. Seriye kesinlikle bir yıldan daha uzun bir süre yapım süreci tanınmalı. Her oyun öncesi 3-4 yıldır geliştiriliyor dense de hepimiz biliyoruz ki esas süreç son bir yılı kapsıyor. Syndicate hem oyunculara hem de Assassin's Creed hayranlarına güzel saatler vaat ediyor.


« Son Düzenleme: 23 Ekim 2015, 23:02:01 Gönderen: -Ezio Auditore- »

I have lived my life as best I could, not knowing its purpose, but drawn forward like a moth to a distant moon; and here at last, I discover a strange truth. That I am only a conduit, for a message that eludes my understanding.

*

Çevrimdışı assassin_alper

  • *
  • 1066
  • Nowhere left to run now
    • Profili Görüntüle
    • Facebook adresim budur.
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Syndicate Çıkışını Gerçekleştirdi!
« Yanıtla #1 : 23 Ekim 2015, 23:39:52 »
Hayırlı olsun :D

"Rien n'est vrai, tout est permis."

"Üç Yüzük göğün altında yaşayan Elf krallarına,

Yedisi taştan saraylarındaki Cüce hükümdarlara,

Dokuzu ölümlü insanlara, ölecekler ne yazık;

Bir Yüzük gölgeler içindeki Mordor Diyarı'nda,

Kara tahtında oturan Karanlıklar Efendisi'ne.

Hepsine hükmedecek bir yüzük,Hepsini o bulacak,

Hepsini bir araya getirip, karanlıkta birbirine bağlayacak

Gölgeler içindeki Mordor Diyarı'nda."

---------------------------------------------------

Bin ork akınlarda çocuklar gibi şendik
Bin ork dev gibi bir orduyu yendik
                         

------------------------------------------------


                            

*

Çevrimdışı --Altair--Ezio--Connor--

  • *
  • 140
  • THE FIRE OF 1092
    • Profili Görüntüle
Ynt: Assassin's Creed Syndicate Çıkışını Gerçekleştirdi!
« Yanıtla #2 : 24 Ekim 2015, 20:08:20 »
Darısı oyunun PC versiyonunun başına. İnşallah Unity gibi optimizasyon özürlü olmaz.