Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler

  • 14 Yanıt
  • 6852 Gösterim
*

Çevrimdışı -Ezio Auditore-

  • Insieme per la vittoria!
  • *
  • 1676
  • Vittoria agli Assassini!
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« : 28 Haziran 2017, 00:32:18 »


Assassin's Creed serisi ile ilgili haberler ve makaleler paylaşan Access the Animus sayfası, Assassin's Creed Origins hakkındaki tüm bilinenleri bir araya toplamış. Ben de bu yazıyı görünce çevirmeye koyuldum ve başka sayfalar aracılığı ile elde ettiğim bilgileri de yazarak bir makale hazırladım. Keyifli okumalar...

Yararlanılan Siteler/Sayfalar
Access the Animus
The Ones Who Came Before
Assassin's Creed Univers






Bayek ve Kartalı Senu Hakkındaki Bilgiler

-Assassin's Creed Origins'in ana karakteri Bayek. Bayek bir Mısırlı ve Medjay. Medjay ise halkı korumakla görevli bir nevi polis.

-Oyuncular Bayek'i bir gizemi aydınlatmak üzereyken kontrol etmeye başlayacaklar. Bir süre önce Bayek'in köyü Siwa'da meydana gelen bir olay sonucu karakterimiz burayı terk etmek zorunda kalıyor. Bu olayların sonucunda da Siwa'nın, hatta Mısır'ın ardındaki hakikati öğrenmek üzere harekete geçiyor.

-Bayek Suikastçı Kardeşliği'nin bir üyesi değil. Çünkü o zamanlarda Suikastçı Kardeşliği henüz kurulmuş değil.

-Bayek serinin diğer ana karakterlerine göre daha yaşlı. Geliştirici ekip yetişkinliğe ulaşmış ancak aynı zamanda gelişmelere uyum sağlamak zorunda olan bir adamın hikayesini anlatmak istemiş.

-Bayek kararlı ve diğer suikastçılara kıyasla üzücü olaylara karşı çok daha metanetli bir karatere sahip. Ancak duygusuz biri de değil.

-Bayek Mısır'daki Siwa Vahası'nda doğmuş. Burası aynı zamanda 300 yıl önce Büyük İskender'in de ziyaret ettiği bir bölge.
Benim notum: Büyük İskender'in AC serisi tarihinde Cennetin Üç Dişli Mızrağı'nı elinde bulundurduğu kayıtlarda yer alıyor. Oyunda bununla ilgili bir şey görebilmemiz muhtemel. Ayrıca Shaun ve Rebecca, Syndicate'dan sonra yeni bir denek aracılığıyla Cennetin'in Üç Dişli Mızrağı'nı aramaya başlamışlardı.

-Bayek Altair'in atası değil.

-Bilge bir kişiliğe sahip olan Bayek çevreye uyumlu bir kişiliğe sahip. Hayat güzel devam ettiğinde müthiş biri oluyor. Ancak işler sarpa sarınca içindeki kötülük uyanıyor. Mısır halkına karşı oldukça yardımsever ve şefkatli davranmasına rağmen yabancılara karşı son derece tedbirli. Mısır'ın gelenek ve inanışlarını taşıyor. Yani Antik Mısır'ın karaktere bürünmüş hali diyebiliriz. Ve böylesi bir dünyanın parçası olmak için ne yapmalı, nasıl biri olmalı? Bunu da Assassin's Creed Origins'i oynayarak keşfedeceğiz.

-Bayek'in Senu isminde bir kartalı olacak. Senu'yu kontrol ederken suyun altında tıkılı kalmış olsa bile hazine kutularını tespit edebilecek, düşmanları işaretleyip izledikleri yolu görebileceksiniz.

-Senu 'Tavşancıl' türünde bir kartal. Bu tür genellikle Afrika, Güney Avrupa ve Orta Doğu'nun dağlık kesimlerinde bulunuyor. Oyun içerisinde Bayek, Senu'yu kullanıp kendisine öncülük etmesini sağlayacak. Bu sayede etrafı incelemek düşmanları işaretlemeye, craft kaynaklarını tespit etmeye ve Antik Mısır'ın gizemli dünyasını keşfetmeye yarayacak.

-Senu çeşitli geliştirmeler sayesinde düşmanlara saldırabilecek veya dikkatlerini dağıtabilecek.

-Senkronizasyon noktalarıyla etkileşime geçtikten sonra kartalımız Senu'nun yetenekleri artacak. Hedefleri daha hassas bir şekilde tespit edebilecek ve çevrede olup bitenleri daha iyi gözlemleyecek.

-Senu uçarak tüm dünyayı gezebilecek. Bayek ile arasında herhangi bir mesafe sınır olmayacak.

-Bayek ile uzun yapılara tırmanıp çevreyi görme imkanımız gene olacak. Ancak Ashraf Ismail'in açıklamasına göre bakış noktaları genelde Senu'nun algılama kapasitesini arttırmak için kullanılacak.

-Senu bazen Bayek'in koluna iniş yapacak.

-Senu Kartal Görüşü'nün kökeni niteliğinde olacak.

-Senu haritadaki sisin kalkmasını sağlamayacak. Sadece o bölgeyi gidip görmek sisi kaldıracak.




Dövüş ve Kontrol Hakkındaki Bilgiler

-Origins'de güçlü savaşçılar ve garip yaratıklarla karşılaşacağımız boss savaşları olacak.

-Origins önceki oyunlara kıyasla daha fazla strateji gerektiriyor.

-Bayek kalkanı sayesinde saldırıları önleyebilecek ve savuşturma hareketiyle düşmanların dengesini sarsabilecek. Hatta bir kombonun ortasında sis bombası atmak bile mümkün.

-Oyun ekranının altında bir adrenalin göstergesi bulunacak. Bu gösterge kullandığınız silaha göre dövüşler sırasında yükselecek. Gösterge yükselince son derece güçlü bir saldırı yapabilecek veya Bayek'i daha kuvvetli, hızlı ve hasara dayanaklı hale getirebileceksiniz.

-Artık düşmanlar aynı anda dört bir yandan saldıracaklar. NPC karakterler size saldırmadan önce müttefiklerinin saldırısının bitmesini beklemeyecekler. Boşluğa kılıç sallamak istemiyorsanız düşmanınıza kilitlenmek oldukça önemli. Bayek'in kalkanıyla darbeleri engellemek bazen zorunlu olacak. Ayrıca dövüş sırasındaki konumunuza, düşmanlarınıza ve taşıdıkları silahlara da dikkat etmeniz gerek.

-Eski AC oyunlarına ters olarak artık düşmanlarla aranızdaki mesafe de önemli bir hal alıyor. Yakın dövüş seven oyuncular için konumlanma, silah uzunluğu, silahın hızı ve düşman konumlanması önemli bir hal alacak.

-Karakter ve düşmanların seviyesi oldukça önemli bir unsur. Sizin Suikastçı anlayışınıza uygun yetenekleri ve teçhizatları dikkatlici düşünmeli ve seçmelisiniz.

-Oyuncular çok sayıda düşmana karşı saldırdıklarında veya savunma yaptıklarında menzilli ve yakın dövüş silahları arasında rahatlıkla geçiş yapabilecek.

-Oyunda farklı düşman tipleri bulunacak. Bu düşmanların taşıdıkları silahlar dövüşme tarzlarını yansıtacak.

-Gladyatör Arena'sındaki dövüş sistemi dalgalar halinde gelen düşmanlardan oluşacak ve hepsi birer boss savaşıyla sonlanacak. Gladyatör Arenası hikaye içerisinde oyuncuya tanıtılacak ancak bundan sonra opsiyonel bir hal alacak.

-Gladyatör arenasında, arenaya uygun olarak tasarlanmış özel bir teçhizat kullanılacak.

-Gladyatör Arenası savaşlarını kazanmak yeni silahlar ve kıyafetler açacak.

-Oyun içerisnde "yere serildi", "sersemledi" veya "savunması kırıldı" gibi durum göstergeleri olacak.

-Oyuncular oynayış tarzlarını yetenek ağacını kullanımlarına göre belirleyecek.

-Okçulardan gelen saldıraları önledikten sonra Bayek kalkanına saplanan okları alıp kendi sadağına ekleyecek.

-Oyun kontrolleri yenilendi. Hafif ve güçlü saldırılar yapmanız için ayrı tuşlar olacak. Oyun kolunun sağ tarafındaki dört tuş ise kaçıp darbeleri savuşturmanızı sağlayacak. Bunlar için belirli tuşlar atanmış olsa da oyun yönetmeni Ashraf Ismail'e göre oyunda farklı kontrol şemaları yer alacak.

-Artık karakterimiz analog çubukları itildiğinde otomatik olarak son hızda hareket edecek.

-Origins'de bitirici saldırılar için animasyonlar yer alacak. Ancak bu animasyonlar sadece gruptaki son düşman üzerinde görülecek.

-Ashraf Ismail, dövüş sisteminin oyuncuların açtıkları yetenekleri temel aldığını söylüyor. Güçlü saldırınızı gerçekleştirdikten sonra kombo yapmanıza imkan sağlayacak yetenekler olacak.

-Düşmanların üzerinde yer alan hasar ölçer her vuruşun vereceği tahmini hasarı da gösterecek. Bu hasarlar ölümcül noktalara veya zayıf noktalara hedef almanıza göre değişecek.

-Ekranın kenarındaki kırmızı gösterge, ekranın dışında kalan bir düşman olduğunu belirtecek.

-Eski oyunlardaki kontrol şemalarını özleyen oyuncular için çeşitli imkanlar mevcut.




Oynanış Hakkındaki Bilgiler

-Dikkat dağıtmak için hapsedilmiş aslan ve sırtlanların kafeslerini açabileceksiniz.

-Bayek oyun dünyasındaki tüm bina ve dağlara tırmanabilecek.

-Bayek karanlık yerlerde yolunu aydınlatmak için meşale kullanabilecek. Ancak meşaleyi aynı zamanda belirli bölgeleri aydınlatmak için fırlatıp ateş yakmak da mümkün. Ateş aynı zamanda bir dikkat dağıtma aracı olacak. Bazı korumalar ateşi görünce söndürmek için harekete geçecek. Ancak büyük çaplı ateşler -yangına varacak seviyede olanlar- insanların kaçmasını sağlayacak.

-Oyuncu su içerisinde su aygırı veya timsah gibi hayvanları öldürürse bu hayvanların kanı diğer yırtıcı canlıları harekete geçirecek.

-Oyun içerisinde çevrim-içi özellikler bulunacak ancak oyun özünde tek kişilik bir deneyim sunuyor.

-Hayranlar her oyunda istediği için kapüşonu takıp takmamak gene mümkün olacak. Ancak bu bir tuşa basarak olmayacak. Kapüşon ayarı menüden yapılacak.

-Mini harita oyundan kaldırıldı. Bunun yerine çubuk şeklinde bir gösterge olacak.

-Oyunda deve, at gibi hayvanlara ilave olarak savaş arabaları da yer alacak.

-Origins için AC serisinde ilk niteliğinde olan çeşitli RPG dinamikleri tasarlandı. Bunlara ek olarak oyuncular seviye atlayacak, yağma yapacak ve tamamiyle kendine özgü bir Suikastçı yaratabilmek için yeteneklerine karar verecek.

-Tehlikeli çıkıntılardan serbest bir şekilde atlayabilme geri döndü.

-Atlar hasar alıp ölebilecek. Ancak ölen at tamamıyla kaybolmayacak. Oyuncular birkaç dakika içerisinde özel bir tuş yardımıyla atını geri çağırabilecek.

-Oyuncular başkalarının atlarını çalabilecek veya at üzerinde suikast gerçekleştirebilecek.

-Oyuncular at sırtında derin olmayan suları geçebilecek. Ancak derinlik artarsa at Bayek'i üzerinden atacak ve kıyıya dönecek. Ayrıca bazı atlar vahşi hayvanlardan kurtulmak için su içerisinde kaçmayı deneyecekler.

-Ölü muhafızları sırtlama geri dönüyor.

-Oyuncular eski silahlarını satabilecek veya zanaat malzemeleri elde etmek için parçalayabilecek.

-Bayak sis bombalarına yüzünü koruyarak karşılık verecek. Ancak dumanı uzun süre solursa bir miktar hasar alacak.

-Bayek oyundaki tek oynanabilir karakter değil. Ancak Ubisoft Montreal herhangi bir detay vermekten kaçınıyor.

-Islıkla düşmanların dikkatini dağıtmak hala mümkün.

-Oyundaki seviye sınırı 40, ancak oyuncular son seviyeye ulaşsa bile beceri puanları kazanmaya devam edecekler. Bu fazladan beceri puanlarını yetenek ağacındaki diğer yetenekleri açmak için kullanabilecekler.

-Gladyatör Arenası'nda son düşmanın canını bağışlayıp bağışlamamaya karar verilebilecek. Bu seçimin oynanış açısından herhangi bir sonucu olmayacak. Ancak Ubisoft Montreal bu kararı verirken oyunculardan Bayek'in merhametli mi yoksa sinirli biri mi olduğu konusuna dikkat etmelerini istiyor.

-Eurogamer'a göre Origins'in haritasında "Juno Görevleri" olarak geçen bir faaliyet göstergesi mevcut.

-Atlar develer ve hatta savaş araçları oyun içerisindeki ahırlardan satın alınabilecek.

-Eğer oyuncu binek aracının/hayvanının otomatik olarak yol almasını istiyorsa bunu gerçekleştirmesi mümkün.

-Ahırlar oyun içerisinde bulunan dört çeşit mağazadan biri. Oyuncular silahlar ve kalkanlar için demirciyi ziyaret edebilecek ve nadir bulunan çeşitli eşyalar için pazarlara uğrayabilecek.

-Eğer oyuncu gölün veya nehrin ortasında kalakaldıysa bazen balıkçılar teknelerini oyuncunun yanına getirecekler. Ve eğer oyuncu tekneyi kullanmaya kalkarsa balıkçılar sessiz bir şekilde oturmaya devam edecekler.

-Origins için herhangi bir Companion App çıkarılmayacak.




Görevler Hakkındaki Bilgiler

-Oyunun Kreatif Direktörü Jean Guesdon, Origins'in saf bir aksiyon-macera oyunu ile Aksiyon-RPG çizgisinde ilerleyeceğini belirtiyor. Oyundaki her görev için önerilen bir seviye bulunacak. Birkaç seviye üzerinizdeki görev bile ölümcül olabileceği için dikkatli olmanızda fayda var.

-Oyuncular bir görev yaparken başka bir görev karakteri ile karşılaşırlarsa mevcut görevlerini yarıda bırakıp yeni maceraya atlayabilecekler.

-Oyun içerisinde gizlilik esasına bağlı kalarak gerçekleştirilebilecek suikast görevleri bulunacak.

-Oyuncuların istedikleri zaman istedikleri şekilde yapabilecekleri çok sayıda anlamlı ana görev-yan görev bulunacak.

-Oyuncunun başka zaman dilimlerine atlayacağı görevler olmayacak. (Unity'deki Time Anomaly görevleri gibi)

-Şu an için haritada 5 farklı görev tipi tespit edildi: "Tümü", "Av", "Medjay" "Events" ve "Tamamlananlar".




Hikaye ve Dönem Hakkındaki Bilgiler

-Oyun hikayesi sadece bir ortaya çıkıştan ibaret değil. Ayrıca seri için anahtar niteliğinde anlar ve bazı seçimlerin neden yapıldığına dair bilgiler olacak.

-Kardeşliğin nasıl kurulduğunu göreceğiz ve İtikad'ın tüy ritüeli gibi şeylerin çıkış noktasını bulacağız.

-Suikastçılar'ın kapüşon takmasının bir hikayesi var.

-Kartal Görüşü'nün ve adının nereden geldiğine dair bir hikaye var.

-Oyun hikayesi Hidden Blade'in kökenini gösterecek.

-Oyun Antik Mısır'da geçiyor ve oyunculara tarihin en gizemli bölgelerinden birini keşfetme imkanı sunuyor. Zaman olaraksa dünyanın şekillendiği ve Suikastçı Kardeşliğinin ortaya çıktığı bir dönemi konu alıyor. Tam tarih vermek gerekirse ilk başladığımızda M.Ö 49 yılında olacağız.

-"Pek çok Suikastçı ve Tapınakçı'nın hikayesine tanık olduk. Ancak oyuncular daha önce Kardeşliğin nasıl meydana geldiğini görmemişti. Bu sefer anlatmak istediğimiz hikaye ise bu. Suikastçıların ilk mentorları kimdi ve bu insanların kuralları ve değerleri tüm İtikad'ı nasıl etkiledi? Kardeşliğin kökenleri bin yıl öncesine dayanıyor ancak yaratılışının sebeplerini ve meydana gelen olayları incelememiştik. Serinin böylesine önemli bir hikayesi çok daha kapsamlı bir dönemi gerektiriyordu: tanrılar ve insanlar tarafından şekillendirilmiş, gelenekleriyle ön plana çıkan ancak aynı zamanda yeniliklerden de geri kalmayan bir dönemi."

-"Antik Mısır'ı keşfetmek hayallerimizden biriydi. Antik Mısır modern medeniyetin doğum yeriydi. Aynı zamanda bugün bile fantezi ve mistik öğeleri çağrıştıran bir toplumun ve kültürün eviydi. Bu dönemin oyuncular ve serinin hayranları tarafından en çok talep edilen dönem olduğunu biliyoruz. Origins ile bu talebi gerçekleştireceğimiz için çok mutluyuz."

-"Antik Mısır'ın bu dönemini seçmemizin nedeni mistik açıdan ve keşfetme imkanları anlamında çok fazla şey sunması. Tanrıların, piramitlerin ve mumyaların diyarı Antik Mısır epik bir şekilde fantezi ve mistik öğeleri sunmamıza imkan veriyor."

-Tüm Assassin's Creed oyunlarında olduğu gibi tarihi karakterler büyük önem arz ediyor. Olaylar Kleopatra'nın hükümdarlık döneminde geçecek. Etkileşime geçme imkanının olacağı pek çok tarihi karakter mevcut.

-Serinin hikayesinde Kleopatra'yı öldüren yılanı Amunet isimli bir suikastçı kraliçenin yanına kadar getiriyordu. Yani Kleopatra'nın ölümü bir Suikastçı'nın elinden oluyor. Origins ekibi bu olayın oyun içerisinde yer alıp almayacağına dair açıklama yapmadı, ancak Kreatif Direktör Jean Guesdon önceki oyunlarda yazılmış bir şeye ters düşecek şekilde hareket etmeyeceklerini belirtiyor.

-Ashraf Ismail'e oyunda modern hikaye olup olmadığı sorulduğunda cevap vermesinin şu an için uygun olmadığını, ancak seri hayranlarından gelen geri dönüşleri fazlasıyla dikkate aldıklarını ve bu doğrultuda hareket ettiklerini belirtti.




Geliştirme & Yetenekler Hakkındaki Bilgiler

-Ekipmanları geliştirmek ve seviye atlamak büyük önem arz ediyor. Örneğin yüksek seviyeli düşmanlara anlık suikastlar düzenleyebilmek için Hidden Blade'i geliştirmek gerekecek. Ashraf Ismail'in açıklamasına göre XP, craft malzemeleri, ekipman ve eşya elde etmek için pek çok yol mevcut.

-Hidden Blade gibi silahların daha gelişmiş hallerini yaratmaya imkan veren kapsamlı bir craft sistemi olacak. Yani eğer oyuncu gizlilik yeteneklerini geliştirmek isterse, yetenek puanlarını havadan suikast gibi imkanlara harcaması gerekecek. Ancak aynı zamanda daha fazla gizlilik hasarı verebilmek için Hidden Blade'ini de geliştirmesi gerekecek. Eğer hedefinizdeki düşmanın seviyesi sizden yüksekse ve Hidden Blade'iniz yeterince geliştirilmemişse tek vuruşta bir suikast gerçekleştirmeniz mümkün olmayacak.

-Geliştirilebilir teçhizatlar arasında göğüs zırhı, kol zırhı, stabilizer, keseler ve Hidden Blade mevcut. Her eşyanın kendine has bir artısı olacak. Göğüs zırhı düşmanlardan aldığınız hasarı azaltacak, kol zırhı Bayek'in yakın dövüşte verdiği hasarı arttıracak ve stabilizer atılan okların daha etkili olmasını sağlayacak.

-Seviye atladığınızda yeni yeteneklerde harcayabileceğiniz puanlar elde edeceksiniz.

-Yetenek ağacı temel olarak 3 farklı kola ayrılıyor: Savaşçı, Avcı, Kahin. Savaşçı yolunu izlerseniz karşınıza yeni kombolar ve hareketler çıkıyor. Avcı yolu da gizlilik üzerine odaklanıyor. Kahin ise oyun dünyasını kullanmanızı sağlayıp düşmanları zehirleme, hayvanları evcilleştirme gibi yetenekler sunuyor.

-Yetenek ağacında ölülerin bedenlerini zehirlemeye imkan veren bir yetenek var. Bu yetenek uygulandığı zaman cesedi kontrol eden diğer muhafızlara da zehir bulaşıyor. Geliştirici ekip, zehirli cesedi bir atın sırtına koyup atı korkuttuktan sonra kalabalık düşman gruplarının üzerine göndermenin mümkün olduğunu belirtti.

-Oyun içerisinde hayvanlara bayıltıcı oklar atmayı sağlayan bir yetenek mevcut. Hayvan bayıldıktan sonra yanına gidip evcilleştirmeniz mümkün. Böylece sizi takip etmeye başlayacaklar.

-Ashraf Ismail oyuncuların yetenekleri kolaylıkla açabileceğini belirtti. Elbette yeteneklerin bir bedeli var ancak geliştirici ekip bu bedellerin yüksek olmasını pek de istememiş.




Kıyafet Hakkındaki Bilgiler

-Giyilebilir kıyafetler arasında Anubis kıyafeti mevcut. Elbette çakal başlı tanrı görünümünü tamamlamak için kıyafetin yanında altın bir maske de mevcut.

-Kıyafetler için farklı renk ve biçim imkanları mevcut. Ayrıca küçük kum bulutları gibi görsel desenler de olacak.

-Oyun içerisinde Miras Kıyafetler (Legacy Outfits) bulunacak.




Silahlar Hakkındaki Bilgiler

-Silahlar arasında geleneksel kılıç, orak başlı kılıç (Khopesh), çift kılıç, gürz, ağır kılıç, yay, asa ve mızrak mevcut. Tabi isterseniz silahsız de dövüşebilirsiniz. Ayrıca oyun içerisinde silahlarınızı hızlıca değiştirmenizi sağlayacak hızlı-değiştirme slotları olacak.

-Oyuncular enderliği "Yaygın" ve "Efsanevi" arasında değişen 150 kadar silah kullanabilecek.

-Bazı silahların kritik hasar gibi özel artıları olacak.

-Oyunda farklı yay çeşitleri olacak. Savaşçı yayı bir pompalı tüfek gibi aynı anda beş ayrı oku ateşleyecek, hafif yay hızlı bir şekilde yayı tekrardan germeye gerek duymadan beş ok atabilecek. Yırtıcı Yayı ise atılan oku birinci şahıs görüşten takip etmeye imkan veriyor ve Bayek'in oku havada kontrol etmesini sağlayan bir yeteneğe sahip.

-Eğer bir ateş kaynağına yakınsanız oklarınızı ateşle birleştirerek daha ölümcül hale getirebilirsiniz.

-Yakın dövüş silahları için sekiz, menzilli silahlar içinse dört farklı kategori mevcut.

-Oyunda silahların herhangi bir dayanıklılık süresi yok.

-Her silah tipinin kendine özgü kombo setleri mevcut olacak.

-Silahların hızı ve ağırlığı, gerçekleştirilen saldırıların sıklığı üzerinde son derece etkili olacak. Örneğin ağır bir gürz, Khopesh kılıcına kıyasla saldırı başına daha fazla hasar verecek, ancak saldırılar daha yavaş olacak.

-Oyunda bayıltıcı oklar mevcut.

-Yaygın silahların sadece hasar verme özelliği olacak. Ancak silahın enderliği arttıkça ilave özellikler görülebilecek. Efsanevi silahlarda düşmanları zehirlemek veya ateşe vermek gibi özel etkiler bulunacak.




Dünya ve Keşif Hakkındaki Bilgiler

-Oyun haritası son derece büyük olduğundan keşfetmek için pek çok mekan mevcut.

-Oyun haritası tek bir şehirden ibaret değil. Haritamız "Pek çok şehirden, köyden, ekzotik mekanlardan" oluşan bir ülke haritası olacak. Black Flag'deki haritaya kıyasla çok daha büyük ve dolu bir harita hazırlanıyor.

-Oyun dünyası çok çeşitli konumlar içeriyor: çöller, vahalar, piramitler ve de büyük şehirler. Örneğin büyük şehir olarak İskenderiye ve Memfis bulunacak. Sanat yönetmeni Raphael Lacoste, İskenderiye için "Kleopatra'nın gösterişli ve mimari bir harika olan sarayı ile deniz fenerinin evi" sözlerini söylemiş. Memfis ise tapınaklardaki minimalistik mimarisi ve kerpiçten evleri ile bir nevi eski Mısır Krallığı'nı temsil ediyor.

-Geliştiriciler oyun bölgelerine farklı birer tat katmak için çok çeşitli canlı toplulukları tasarladılar. Örneğin Nil Deltası gökyüzünde kuşlar, denizde ise su aygırları ve timsahlar gibi pek çok hayvana ev sahipliği yapıyor. Gize bölgesi ise son derece kurak olduğu için her yanı sapsarı kumlarla kaplı. Bu da yılan ve sırtlanlar için daha elverişli koşullar sunuyor.

-Oyunda keşfedilebilecek  20 farklı yeraltı mezarı ve harabe mevcut. Bunların bazıları da gerçek tarihten yola çıkılarak hazırlanmış. Mezarlarda küçük bulmacalar ve tuzaklarla karşılaşmak muhtemel. Ancak mezar bölgeleri genel olarak keşif ve hazine bulma üzerine kurulu olacak.

-Jean Guesdon Origins'deki mekanlarda karşımıza çıkacak bulmacaların, Assassin's Creed 2 başta olmak üzere diğer oyunlardakilerden daha farklı olacağını belirtiyor. Ankca temel mantık hala aynı.

-Eurogamer'ın aktardıklarına göre harita simgeleri arasında oldukça değişik şeyler var: Savaş filleri, mezarlar, "Firavun Yıkım" bölgeleri hatta "Juno Görevleri" isimli bir simge mevcut.

-Oyunda su aygırları, develer, sırtlanlar, aslanlar ve pek çok farklı hayvandan oluşan zengin bir vahşi yaşam olacak.

-Assassin's Creed Origins, sualtı dünyasını oyun haritasının geri kalanıyla birleştiriyor. Yağma imkanlarını keşfetmek için harabelere ve gemi enkazlarına serbestçe dalabilirsiniz. Ayrıca Bayek'in Animus Nabzı yeteneği sayesinde yağma imkanları ve başka ilgi çekici noktalar parlak bir şekilde görülecek.

-Bayek'e meditasyon yaptırarak zamanı ileri sarabileceksiniz. Ashraf Ismail bu durumun oynanışa etkisine değinmek için "Genellikle gece olduğu zaman uyuyan korumalarla karşılaşacaksınız. Buna karşın, geceleri de daha fazla haydut ortalıkta dolanacak." diyor. Origins'de gece gündüz farklı işlerle ilgilenen pek çok karakter mevcut. İstediğiniz zaman R3'e basarak zamanı ileri sarmanız mümkün.

-Oyunda gökyüzündeki yıldızları kullandığımız bir bulmaca çeşidi yer alacak.

-Oyun dünyasını grafiksel anlamda iyi bir şekilde işleyebilmek için geliştiriciler yeni araçlar ve teknolojiler hazırladılar.

-Yeni hazırlanan renk ölçeklendirme özelliği oyun içerisindeki renkleri daha gerçekçi hale getirerek çok daha özel bir ambiyans yaratıyor. Örneğin Beyaz Çöl'deki gün batımı, Moeris Gölü'ndeki gün batımından farklı olacak. Ayrıca oyun dünyasındaki renk ve tonlamaları gerçekçi hale getirmek için Mısır'ın uydu görüntülerinden faydalanıldı.

-Daha gerçekçi ve değişken bir görünüm için oyundaki deniz ve göller fiziksel tabanlı işleme yöntemiyle oluşturuldu. Bu sayede Mısır'daki deniz, göl ve akarsular bulundukları konum ile zamana göre değişkenlik gösterecek.

-Dalış yaptığınız bölgeye göre su bulanık veya berrak olabilecek.

-Geliştiriciler oyun için yeni bir Yapay Zeka iskeleti tasarladılar. Bu iskelet sayesinde NPC karakterlerin bir çoğu gün içerisinde farklı uğraşlara sahip olacak ve oyuncu da buna uygun olarak etkileşime geçecek.

-Mısır gündelik yaşamı tarih kitaplarında kolayca bulunamadığı için yapımcı ekip pek çok tarihçi ve Mısır Dili uzmanıyla yakından çalıştı. Bazı unsurlar hakkında bilgi eksikliği bulundu için yapımcılar Antik Mısır'ın çeşitli kesimlerini yeniden yaratmak yerine sıfırdan yarattılar.

-Haydutlar saldırıp soygun yapacak, Ptolemaios askerleri vergi toplayıp askeri üslerini koruyacak, rahipler tapınaklarını yönetecek, çiftçiler toprağı işleyecek, aslanlar avlanacak, ceylanlar aylak aylak dolaşacak. NPClerin bir çoğu daha önce hiç olmadıkları kadar gerçekçi olacaklar ve oyuncu fazlasıyla uzakta yer alsa bile kendi hayatlarını yaşamaya devam edecekler. Senu sayesinde bu karakterlerin faaliyetlerini çok uzaklardan gözlemlemek mümkün olacak. Bu özellikler sürekli hareket halinde olan, yaşayan ve dinamik bir dünya sunuyor.

-İskenderiye Kütüphanesi oyunda yer alacak.




İlave Bilgiler

-Oyun müziklerini Sarah Shachner besteliyor. Kendisi daha önce Assassin's Creed IV: Black Flag ve Assassin's Creed Unity oyunlarında görev almıştı.

-Origins'in Baş Yazarlığı görevini Alain Mercieca üstleniyor. Ancak oyun görev tabanlı bir yapıda olduğu için 13 kişiden oluşan bir yazar ekibi kuruldu.

-Çoklu kayıt imkanı geri dönüyor.

-Kreatif direktör Jean Guesdon, Origins için Black Flag'in hemen ardından -2014'ün başlarında- çalışmaya başladıklarını belirtiyor. Ayrıca işin en başında ekibe bir an için Assassin's Creed'i unutup herkesi heyecanlandıracak fikirlerle gelmelerini söylemiş.

-Oyunun PC sürümü port olmayacak.

-Amazon İtalya sayfasından sızdırılan bir görsele göre Assassin's Creed Origins için de bir kitap gelecek. Oliver Bowden'ın yazarlığı üstlendiği kitabın adı "Desert Oath".

« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2017, 21:26:18 Gönderen: -Ezio Auditore- »

I have lived my life as best I could, not knowing its purpose, but drawn forward like a moth to a distant moon; and here at last, I discover a strange truth. That I am only a conduit, for a message that eludes my understanding.

*

Çevrimdışı kaskal

  • *
  • 1173
  • Barut - İhanet - Entrika
    • Profili Görüntüle
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #1 : 28 Haziran 2017, 03:13:43 »
Çok kapsamlı bir konu olmuş Gökhan. Ellerine sağlık; ellerin dert görmesin. Gani gani etkilendim. Bayek için Antik Mısır'ın değerlerini taşıdığı gibi tutucu da diyebiliriz anladığım kadarıyla. Sophokles de tutucuydu ama oyunları evrensel değer taşıdı. Bayek'te de bu değerlerin toplum anlayışına iyi yansımasını görmek mümkün. Bir de izlediğim birkaç videoya göre Flamingo, Keçi ve Antilop da var oyunda. Konunun hayvanlarla ilgili bölümüne ekleyebilirsin. Kleopatrayı da halk içinde muhafızlarının taşıdığı bir platformda gördüm. Ve en çok halkın kendi yaşamı olması, gün bitimine kadar sosyal hayatlarını yaşamaları durumunu merak ediyorum.

Ve konu kesinlikle sabitlenmeli.
“Eğer dünyada ölümün kendi paylarına düşen kısmıyla ve müthiş trajedileriyle, her günkü kahramanlıklarıyla, emperyalizme bitmez tükenmez darbeler indirerek, dünya halklarının artan nefretiyle emperyalizmin güçlerini parçalamak için iki, üç daha fazla Vietnam gün ışığına çıksaydı, geleceğe daha güvenli bakabilirdik!”

*

Çevrimdışı armutyus

  • *
  • 904
  • Kaç Saniyen Var?
    • Profili Görüntüle
    • Yohan Lorm
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #2 : 28 Haziran 2017, 12:05:40 »
Ellerine sağlık çok güzel konu olmuş. Yani açıkçası ben bu Senu olayını hiç sevmedim. Tamam bir yenilik getirmişler ama saçma olmuş bence.

Hikaye kısmı baya iyi olacak gibi. Kardeşlik nasıl kuruldu, ritüeller falan enteresan olacak. Modern dünya da inşallah olur. Artık net bir şeyler görmek istiyoruz.

*

Çevrimdışı kaskal

  • *
  • 1173
  • Barut - İhanet - Entrika
    • Profili Görüntüle
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #3 : 28 Haziran 2017, 13:16:34 »
Ellerine sağlık çok güzel konu olmuş. Yani açıkçası ben bu Senu olayını hiç sevmedim. Tamam bir yenilik getirmişler ama saçma olmuş bence.

Hikaye kısmı baya iyi olacak gibi. Kardeşlik nasıl kuruldu, ritüeller falan enteresan olacak. Modern dünya da inşallah olur. Artık net bir şeyler görmek istiyoruz.

Ubi, Senu'yu diğer oyunlarındaki gibi drone mantığı ile yapmış ancak assassinlerin kartal görüşü özelliğinin başlangıcını anlatmak için bu yolu seçmişler yani Senu aslında Eagle Vision. Suikastçılar da her şeyi ve herkesi bir kartal gibi tepeden görebiliyor demektir önceki oyunlarda. Bu şekilde düşününce Senu özelliği sevilebiliyor.
“Eğer dünyada ölümün kendi paylarına düşen kısmıyla ve müthiş trajedileriyle, her günkü kahramanlıklarıyla, emperyalizme bitmez tükenmez darbeler indirerek, dünya halklarının artan nefretiyle emperyalizmin güçlerini parçalamak için iki, üç daha fazla Vietnam gün ışığına çıksaydı, geleceğe daha güvenli bakabilirdik!”

*

Çevrimdışı -Ezio Auditore-

  • Insieme per la vittoria!
  • *
  • 1676
  • Vittoria agli Assassini!
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #4 : 28 Haziran 2017, 17:11:39 »
Ellerine sağlık çok güzel konu olmuş. Yani açıkçası ben bu Senu olayını hiç sevmedim. Tamam bir yenilik getirmişler ama saçma olmuş bence.

Hikaye kısmı baya iyi olacak gibi. Kardeşlik nasıl kuruldu, ritüeller falan enteresan olacak. Modern dünya da inşallah olur. Artık net bir şeyler görmek istiyoruz.

Ubi, Senu'yu diğer oyunlarındaki gibi drone mantığı ile yapmış ancak assassinlerin kartal görüşü özelliğinin başlangıcını anlatmak için bu yolu seçmişler yani Senu aslında Eagle Vision. Suikastçılar da her şeyi ve herkesi bir kartal gibi tepeden görebiliyor demektir önceki oyunlarda. Bu şekilde düşününce Senu özelliği sevilebiliyor.

Senu'yu Eagle Vision'un kökeni olarak planlamaları mantıklı, ancak oyun içerisinde, özellikle görevlerde gereğinden fazla kullanışlı olacağını düşünüyorum ben. Görev haritasında kafamız karıştığında veya yolumuzu kaybettiğimizde Senu'yu kullanıp hedefimize nasıl gideceğimizi görmek, çevredeki düşman gruplarını tespit etmek oyunu fazla kolaylaştıracak bence. Şahsen önceki oyunlarda bile gerçekten zorlanmak amacıyla suikast görevlerinde Kartal Görüşü'nü çok kullanmazdım. O yüzden Senu'yu görev anında çok kullanacağımı sanmam. Ancak serbest gezinti halindeyken Senu sayesinde kuşbakışı Mısır'ı görüntüleme imkanı eşsiz olacak.

I have lived my life as best I could, not knowing its purpose, but drawn forward like a moth to a distant moon; and here at last, I discover a strange truth. That I am only a conduit, for a message that eludes my understanding.

*

Çevrimdışı kaskal

  • *
  • 1173
  • Barut - İhanet - Entrika
    • Profili Görüntüle
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #5 : 28 Haziran 2017, 18:23:33 »
İşte bu seçimi bize bırakmaları çok daha tatlı kılıyor durumu. Syndicate'de holigan ve suikastçı iki kardeş yaratarak işin suyunu çıkardılar. Bir karakterle isteyen istediği tarzı benimseyebilirdi. Ben harita olmayan bir oynanış sunumunda Senu'yu kullanmayı anlamlı buldum ama sadece yolumu bulmak için. Onun dışında target tespitinde falan zorunda kalmadıkça kullanmayı düşünmüyorum. Ama bunun bile ipucunu Syndicate'teki drone larda vermişler aslında. O zaman da bu dronelar, sonraki oyunlarda karşımıza kartal olarak çıkabilir gibi bir teori geliştirip sunulabilirmiş. ;D Bundan böyle oyunda ne var ne yok her şeyi sonraki oyunla kıyaslayacağım. Artık suyun altına direkt olarak dalınabildiği için sıradaki oyunda Atlantisi işleyecekler falan diyeceğim yahu.  ;D ;D
“Eğer dünyada ölümün kendi paylarına düşen kısmıyla ve müthiş trajedileriyle, her günkü kahramanlıklarıyla, emperyalizme bitmez tükenmez darbeler indirerek, dünya halklarının artan nefretiyle emperyalizmin güçlerini parçalamak için iki, üç daha fazla Vietnam gün ışığına çıksaydı, geleceğe daha güvenli bakabilirdik!”

*

Çevrimdışı ezio assassin

  • *
  • 10
  • Tarafını seç!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #6 : 28 Haziran 2017, 18:54:42 »
Çok teşekkür ederim birazını okudum kalanını da zamanım olduğunda okuyacağım.

*

Çevrimdışı Kratos

  • YÖNETİCİ
  • *
  • 1597
  • BOY!
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #7 : 28 Haziran 2017, 19:44:47 »
Eagle Vision sadece özel kişilerde olan bir yetenek değil miydi? Yani demek istediğim zaten doğuştan gelen bir özellik değil mi bu? Bizim 6.his dediğimiz şey Eagle Vision seride. Nasıl kökeni olabiliyor onu çözemedim. Bu arada ilk suikastçıların Adem ve Havva olduğunu düşünürsek kardeşliğin bu kadar geç kurulması mantıksız değil mi?


Eğer dedikleri gibi ilk oyunlara dönüşse Tapınakçılar yine klişe kötü adam olacak. Tabii Tapınakçıları oyun içinde kurarlar mı bilemem. Umarım Tapınakçılar kötü adam klişesine girmezler. Filmde resmen rezil etmişlerdi Tapınakçıları.
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2017, 19:52:15 Gönderen: Darth Vader »
Artreus: What are we hunting?

Kratos: You are hunting deer.

Artreus: What direction?

Kratos: In the direction of deer.

*

Çevrimdışı Emrehan141

  • I serve, I win. Now I rest.
  • *
  • 4639
  • Work in the Dark to Serve the Light
    • Profili Görüntüle
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #8 : 28 Haziran 2017, 20:32:04 »
Eline sağlık Gökhan

*

Çevrimdışı -Ezio Auditore-

  • Insieme per la vittoria!
  • *
  • 1676
  • Vittoria agli Assassini!
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins Hakkında Tüm Bilinenler
« Yanıtla #9 : 28 Haziran 2017, 23:44:12 »
Eagle Vision sadece özel kişilerde olan bir yetenek değil miydi? Yani demek istediğim zaten doğuştan gelen bir özellik değil mi bu? Bizim 6.his dediğimiz şey Eagle Vision seride. Nasıl kökeni olabiliyor onu çözemedim. Bu arada ilk suikastçıların Adem ve Havva olduğunu düşünürsek kardeşliğin bu kadar geç kurulması mantıksız değil mi?


Eğer dedikleri gibi ilk oyunlara dönüşse Tapınakçılar yine klişe kötü adam olacak. Tabii Tapınakçıları oyun içinde kurarlar mı bilemem. Umarım Tapınakçılar kötü adam klişesine girmezler. Filmde resmen rezil etmişlerdi Tapınakçıları.

Origins'de kurulacağı kastedilen kardeşlik, aslında Altair döneminde kurulan kardeşliğin temeli (Ashraf Ismail ya da bir başka oyun yönetmeni böyle açıklamıştı.). Kardeşlik çeşitli şekillerde bu dönemden önce de vardı, ki daha eski suikastçılara de çeşitli şekilde değinildi. Ama hiçbiri bu kadar düzenli ve sağlam bir yapılanmaya sahip değildi. "Hiçbir şey doğru değil, her şey mümkün." ilkesi etrafında şekil alan, önceki oyunlarda gördüğümüz çeşitli Suikastçı ritüellerini içeren kardeşliğin temelini göreceğiz yani.

Ayrıca filmde gördüğümüz Tapınakçı Tarikatı resmen fiyaskoydu, katılıyorum.

I have lived my life as best I could, not knowing its purpose, but drawn forward like a moth to a distant moon; and here at last, I discover a strange truth. That I am only a conduit, for a message that eludes my understanding.