Assassin's Creed Origins'in İlham Aldığı(!) Oyunlar

  • 15 Yanıt
  • 2071 Gösterim
*

Çevrimdışı kratos

  • Son Of Krypton
  • *
  • 1593
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins'in İlham Aldığı(!) Oyunlar
« Yanıtla #10 : 30 Haziran 2017, 19:12:07 »
Oyun dünyasına gerek oynanış gerekse hikaye anlatımı vs. gibi açılardan kattıklarıyla Assassin's Creed başlı başına büyük bir marka. Başka oyunlarda gördüğümüz özellikleri Assassin's Creed Origins içerisinde görmemizde bir sakınca olacağını düşünmüyorum. Örneğin videoda gösterilen Shadow of Mordor, Assassin's Creed ve Batman oyun serilerinden pek çok özelliği içerisinde barındırıyordu. Ama oyunun kalitesi ortada. Yani oyun içerisine iyi adapte edilebildiği, Assassin's Creed ile bağdaştırabildiği sürece ben başka oyunlardan ilham alınmasının karşıtı değilim. Sadece Assassin's Creed için değil, her seri ve her yapım için geçerli bu durum.

Ayrıca "kendine özgü yeniliği bile olmayan" kısmına katılmıyorum.
Marka dediğimiz şeyin piyasaya önderlik etmesi gerekmez mi? Shadow Of Mordor'dan örnek vermişsiniz ama SOM oyun dünyasına Nemessis gibi harika bir sistemi kattı. Onun dışında Batman'in dövüş sistemini harika bir combat sistemiyle yeniledi. Kısacası oyununa yedirmeyi hakikaten başardı. Ayrıyetten Shadow Of Mordor yepyeni bir IP olarak piyasaya sürüldü. Ona rağmen benzerlikleri çok eleştirildi. Assassin's Creed gibi bir "Marka"yla karşılaştırmanız o yüzden tuhaf geldi açıkçası. Konuya dönersek dört senedir geliştirilen bir oyun kendine yenilik bulamıyorsa oyun piyasası komple bitmiş demektir. Kapşon gibi bir kaç ufak detayı yok sayarsak kimse bu oyuna Assassin's Creed demez herhalde. Yaratıklarla boss savaşı filan serinin doğasında yok çünkü. Eagle Vision bile yok oyunda. Ben Assassin's Creed'e Osmanlı gözüyle bakmaya başladım. Şuan seri Lale devri hesabı kendi özünü unutup bulabildiği her şeyi almaya çalışıyor. Bu da bana kalırsa serinin çöküşünün ana temeli olacak.

Serinin özü denilebilecek mekanikler bayatlayalı çok oluyor ve doğal olarak yeni bir şey denemeleri lazım. Ancak bu kadar bariz ilham almaları konusunda elbette göze kötü bir biçimde batıyor. Ancak bu mekanikleri geliştirirler ve daha bir AC tipi bir hale getirirlerse çöküşten ziyade tekrar seriyi bir raya sokabilirler diye düşünüyorum. Ancak kişisel tahminime göre bu oyun Far Cry gibi açık dünyada yan etkinlik yapıp bir iki ufak senaryo göreviyle geçecek gibi duruyor.
İşte dediğiniz sistemle yapmıyorlar. AC tipi durmuyor yenilikler,çok fazla sırıtıyor. Yoksa yeniliğe karşı değilim elbette. Yenilikleri yedirebilmek çok önemli bu konuda aklıma ilk gelen örnek God Of War oluyor. Yepyeni kamera açısı filan koydular ama kendine özgü şeyleri hala koruyabiliyor. God Of War serisinin bence işi daha zordu bu konuda. 7 oyundur aynı ana karakterle gidiyor. Yeni God Of War ve Assassin's Creed Origins aşağı yukarı aynı zamanda yapılmaya başlandı. Gidip yoldan geçen birine sorsak hangisi 4 yıldır yapılıyora benziyor diye cevap Gow olur. Demek istediğimi anlamışsınızdır umarım.
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2017, 19:17:29 Gönderen: Kratos »

*

Çevrimdışı -Ezio Auditore-

  • Insieme per la vittoria!
  • *
  • 1674
  • Vittoria agli Assassini!
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins'in İlham Aldığı(!) Oyunlar
« Yanıtla #11 : 30 Haziran 2017, 20:46:49 »
Marka dediğimiz şeyin piyasaya önderlik etmesi gerekmez mi? Shadow Of Mordor'dan örnek vermişsiniz ama SOM oyun dünyasına Nemessis gibi harika bir sistemi kattı. Onun dışında Batman'in dövüş sistemini harika bir combat sistemiyle yeniledi. Kısacası oyununa yedirmeyi hakikaten başardı. Ayrıyetten Shadow Of Mordor yepyeni bir IP olarak piyasaya sürüldü. Ona rağmen benzerlikleri çok eleştirildi. Assassin's Creed gibi bir "Marka"yla karşılaştırmanız o yüzden tuhaf geldi açıkçası. Konuya dönersek dört senedir geliştirilen bir oyun kendine yenilik bulamıyorsa oyun piyasası komple bitmiş demektir. Kapşon gibi bir kaç ufak detayı yok sayarsak kimse bu oyuna Assassin's Creed demez herhalde. Yaratıklarla boss savaşı filan serinin doğasında yok çünkü. Eagle Vision bile yok oyunda. Ben Assassin's Creed'e Osmanlı gözüyle bakmaya başladım. Şuan seri Lale devri hesabı kendi özünü unutup bulabildiği her şeyi almaya çalışıyor. Bu da bana kalırsa serinin çöküşünün ana temeli olacak.

Shadow of Mordor için yepyeni bir IP, oyun dünyasına yeni şeyler kattı, ilham da aldı demişsin. Bunlara karşıt değilim, aksine benim de oyuna bakışım, sözlerim böyle. Ayrıca SOW'un bir marka olmaması onu AC ile karşılaştırmamıza engel değil. Aksine AC'ın kaç oyundur yakalayamadığı başarıyı elde etmiş olması herkesi düşündürmeli. SOW başka oyunlardan aldığı şeyleri kendi içerisine öylesine benimsetti ki adeta yepyeni birer dinamik gibi karşımıza çıktılar. Başından beri vurguladığım şey de bu: Başka oyunlardan ilham alınarak hazırlanan özelliklerin, oyuna adapte edilebildiğinde ortaya güzel bir iş çıkabileceğini söylemeye çalışıyorum. Paylaştığın videoyu at sürme gibi saçmalıkların dışında adam akıllı incelersek başka oyunlardan katılan gerçek anlamda birkaç özellik karşımıza çıkıyor. Bunu yedirebildiler mi görmek için birkaç ayımız var. Gelen oynanış videoları fikir edinmek için güzel bir araç olsa da kontrolü kendi elimize alıp tırmanmadan, at koşturmadan, o hissi kendimiz yaşamadan net fikir belirtmek çok da doğru olmaz. Unity için de ilk videolar yayınlandığında çok ümitli konuşulmuştu, devamına bahsetmeye çok gerek yok. Kitlelerin ve pek tabi seri hayranlarının birinci elden denemeleri lazım.

Marka dediğimiz şey piyasaya önderlik edendir, doğru. Ancak marka sadece yeniliği yaratan veya yeniliği belirleyen değildir. Aynı zamanda yeniliğe ayak uydurandır. Ubisoft'un son yıllardaki pek çok oyununda çuvallamasının önemli sebeplerinden de gereksiz kibri yüzünden ne yenilik meydana getirmesi ne de yeniliğe ayak uydurması değil midir? Şu an için başka serilerden alınan özelliklerin pek çok kişiye sırıtıyor olarak görünmesi gayet normal. Çünkü AC'ı en son ne zaman gerçek anlamda yenilik arayışında gördük? Belki de oyuna karşı ben fazla iyimserimdir bilemeyiz, ancak en azından bir şans verilmeyi hak ediyor.

Assassin's Creed son yıllarda bir markadan ziyade geçmişi nedeniyle saygı duyulan bir seriydi. Ama Origins ile birlikte Ubi'nin tekrardan marka haline gelme, yani piyasayı yönetme isteği canlanıyor; zaten verilen bir yıllık ara da bunun kanıtı. Yoksa 2016 yılında "Assassin's Creed Bilmem Ne'yi 4 yıldır geliştiriyoruz. Önceki AC oyunlarından çok farklı bir deneyim sunacağız. Çok harika fikirlerimiz var." diyerekten gene bir oyun piyasaya sürebilirlerdi. Zira sektörde kör alıcılar fazlasıyla mevcut. Unity ve Syndicate gibi yarım yamalak oyunları bile sırf pazarlama becerisi ve serinin hatrı sayesinde hak ettiğinin çok üstünde (yeterli olmasa da) satmayı başardı firma. İyi günü de oldu, kötü günü de oldu AC serisinin. Ve de her ne kadar son yıllarda kötü günler fazlasıyla baskın olsa da AC'ın büyük bir marka olduğunu tartışamayız sanırım.

Yaratıklarla boss savaşında bence korkulacak bir durum yok. Çünkü çok büyük ihtimalle bir hayali sekans veya yan faaliyet olarak karşımıza çıkacak. Örneğin Far Cry 3'te de ilaç etkisiyle dev bir yaratıkla dövüştüğümüz hayali bir görev yapıyorduk. Mısır Medeniyeti söz konusu olunca bu tarz mistik unsurların da bir şekilde dahil edilmesi gerekiyordu oynanış zenginliği için. Yani ben memnunum bu durumdan.

Eagle Vision meselesi biraz karışık bir durum. Oyunun yayınlanan kontrol şemasında "Animus Pulse" isimli bir özellik göze çarpıyor. Bu özelliğin ne olduğu tam bilinmese de atacağım videonun 1. dakika 10. saniyesini izleyin.
Eğer Animus Pulse bu özellik ise Eagle Vision'ın daha kısıtlı ve daha az kapsamlı bir hali gibi duruyor. Senu'nun Eagle Vision'ın temeli olduğunu göz önünde bulundurursak oyuncular Eagle Vision olmadan da kalmasın diye bu tarz bir özellik benimsenmiş. Ayrıca Eagle Vision'ın temeli demişken, Bayek'in bu özelliği sonraki kuşaklar gibi etkili kullanamıyor oluşunun altında bir şeyler olabilir. Belki de altıncı hissi 'Kutsal Soy'dan birinin uyandırması gerekmiştir.

I have lived my life as best I could, not knowing its purpose, but drawn forward like a moth to a distant moon; and here at last, I discover a strange truth. That I am only a conduit, for a message that eludes my understanding.

*

Çevrimdışı Nizamülmülk

  • Nizamı düstur edinin.
  • *
  • 1246
  • 1092'de kanımız aktı. Sıra onlarda!
    • Profili Görüntüle
    • Kişisel sitem! Beklerim.
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins'in İlham Aldığı(!) Oyunlar
« Yanıtla #12 : 03 Temmuz 2017, 17:32:28 »
Valla bir yerlerden bir şeyler araklandıysa kızılır

Ancak "alıp, üzerine ekleyip, geliştirip oyuncuya sunma" söz konusu ise bence sorun yok.

Ynt: Assassin's Creed Origins'in İlham Aldığı(!) Oyunlar
« Yanıtla #13 : 03 Temmuz 2017, 18:30:32 »
Valla bir yerlerden bir şeyler araklandıysa kızılır

Ancak "alıp, üzerine ekleyip, geliştirip oyuncuya sunma" söz konusu ise bence sorun yok.

Çalıntı olsa bile güzel adapte edelerse bence yine sıkıntı olmaz. Ha araklamaya rağmen beceremedilerse o zaman sıkıntı büyük, serinin toprağı bol olsun.

*

Çevrimdışı rahman17

  • Originz
  • *
  • 3380
  • Hayatı satın alamazsınız.
    • ICQ Messenger - 10000001
    • MSN Messenger - archdevil19@outlook.com
    • AOL Instant Messenger - kerem_ayvaz@aol.com
    • Yahoo Instant Messenger  - kerem_ayvaz@yahoo.com
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins'in İlham Aldığı(!) Oyunlar
« Yanıtla #14 : 08 Temmuz 2017, 13:56:32 »
En azından oynayış kötü olmayacak.

*

Çevrimdışı Nizamülmülk

  • Nizamı düstur edinin.
  • *
  • 1246
  • 1092'de kanımız aktı. Sıra onlarda!
    • Profili Görüntüle
    • Kişisel sitem! Beklerim.
    • E-Posta
Ynt: Assassin's Creed Origins'in İlham Aldığı(!) Oyunlar
« Yanıtla #15 : 09 Temmuz 2017, 17:19:26 »
Slowmow mevzusunu sevdim, paso öyle haklarım düşmanları ben :D

eski max payne'cilere de selamlar