Assassin's Creed Odyssey Hakkında Neler Biliyoruz?

  • 1 Yanıt
  • 1326 Gösterim
*

Çevrimdışı -Ezio Auditore-

  • Insieme per la vittoria!
  • *
  • 1676
  • Vittoria agli Assassini!
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Assassin's Creed Odyssey Hakkında Neler Biliyoruz?
« : 28 Haziran 2018, 00:05:27 »


Assassin's Creed serisi için özel haberler ve makaleler hazırlayan Access the Animus sayfası iki hafta kadar önce yeni oyunumuz Assassin's Creed Odyssey hakkında bilinenleri bir araya getirmişti. Ben de bu makaleyi iki hafta içerisinde yeni gelen bilgilerle birleştirerek çevirmeye koyuldum. Makaleyi hazırlarken benden yardımlarını esirgemeyen ve Odyssey için forumumuzda müthiş bir özveri gösteren Emekcan dostuma, ya da forumda bildiğimiz adıyla kaskal'a teşekkürlerimi sunuyorum. Herkese keyifli okumalar...

Yararlanılan Siteler/Sayfalar
Access the Animus
The Ones Who Came Before






Dönem

Oyun Antik Yunanistan'da, MÖ 431 yılında başlayacak, yani Origins'den hemen hemen 400 yıl önce. Antik Yunanistan'ın Arkaik ve Helenistik Dönemleri arasından (Klasik Dönem) bahsediyoruz. Oyun içerisinde zaman olarak ne kadar ileri gideceğimiz henüz net değil, ancak Origins'de önemli bir yer kaplayan Büyük İskender MÖ 323 yılında ölüyor, yani oyunun başlangıcından yüz küsür yıl sonra. Hikaye bunu doğrudan bize göstermese de Syndicate'da Lydia Frye ile gördüğümüz tarzda bir kurgu Büyük İskender'i karşımıza çıkarabilir.

Oyunun geçtiği Klasik Dönem (Klasik Yunanistan) oldukça dikkat çekici bir zaman dilimi. Zira felsefe, matematik-geometri, tiyatro, dramatik eserler, mimari, tıp, tarih yazarlığı ve tabi ki demokrasi gibi alanlarda yapılan önemli atılımlar bu döneme damga vuruyor. Aynı zamanda günlük yaşam da tanrı ve tanrıçalar, kahramanlar ve canavarlardan oluşan mitolojik hikayelerle iç içe.

Daha spesifik olmak gerekirse oyunumuz Peloponez Savaşı sırasında geçiyor. Bu savaşta Atinalılar tarafından önderlik edilen Delos Birliği ve Spartalılardan oluşan Peloponez Birliği karşı geliyor. MÖ 431 ve MÖ 404 yılları arasında yaşanan savaşın sonucunda Peloponez Birliği galip gelmeyi başarıyor.

Bu savaş hiç şüphesiz oyunda önemli bir yer kaplayacak. Oyun haritamızda kırmızı ile gösterilen bölgeler Sparta'yı, maviler ise Atina ve Delos Birliği'ni temsil edecek. Harita büyüklüğü olarak ise karaların yaklaşık olarak Origins haritasına eşdeğer olduğu aktarılıyor. Denizleri de eklediğimiz zaman tüm haritamız Origins'e kıyasla 1.6 kat daha büyük olacak. Bu kara parçaları büyük deniz bölgeleriyle bağlantılı olacak ve sularda da denizcilik yapma imkanı bulacağız.

Karakter(ler)imiz ve Oyuncu Seçimleri

Assassin's Creed serisinde bir olarak karakter seçme mekaniği Odyssey'de bulunacak. Alexios ve Kassandra isimli iki karakterimizden istediğimizi seçebiliriz. Elbette ki karakter seçimi oyuna çeşitli anlamlarda farklılıklar katacak, ancak oynanış, mekanikler, hikaye ve diyaloglar her ikisi için de aynı olacak. Ayrıca karakter seçimini oyunun Animus kurgusuna adapte etmek adına DNA'nın hasarlı olması sebep gösterilmiş.

Karakter seçimine ilave olarak karşımıza çıkan RPG tabanlı bir diğer mekanik de diyalog seçimi. Seçtiğimiz diyaloglar görevlerde farklı sonuçlarla karşılaşmamıza neden olacak. Seçtiğiniz bir görevin sonlanış şekli artık senaryo kadar vereceğiniz kararlara da bağlı. Ayrıca aktarılan bilgilere göre bu seçim imkanları ana hikayeye de doğrudan etki edecek ve farklı oyun sonları karşımıza çıkaracak. Bu durum da oyunun tekrar edilebilirliğini artıracak.

Seçim imkanlarını bir yana bırakıp karakterlerimize dönelim. Karakterlerimiz genel olarak iğneliyici, çabuk öfkelenen ve etkileyici bir figür çiziyorlar. Ancak yaptığınız seçimler sayesinde onları asil ruhlu birine de dönüştürmeniz mümkün. Karakterlerimiz birer paralı asker. Oyundaki diğer karakterler ise onlara -bir nevi paralı askerin yunanca karşılığı olarak- "Misthios" diyorlar. Bu asker sınıfına mensup olan savaşçılar baskıya karşı özgürlük sembolü gibi bir profil çiziyorlar. Geliştirici ekibe göre özgür irade ve tarikat arasındaki savaşın başlangıcı açısından Odyssey önemli bir oyun.

Origins'de Senu ile tanıştığımız Kartal mekanikleri Odyssey'de devam ediyor. Ikaros isimli kartalımız ismini Yunan Mitolojisi'ndeki İkarus'tan alıyor. İkarus babasıyla beraber balmumumdan yaptıkları kanat sayesinde uçabilen biridir. Ancak Ege Denizi üzerinde uçtuğu sırada güneşe çok yaklaşır ve balmumu kanatları erir. Ardından denize düşerek hayatını kaydeder. Oyunla bir alakası yok (belki de vardır?) ancak anlatmaktan zarar gelmez dedik.

Kartala sahip olmaları ve gizemli kudretleri yüzünden karakterlerimize çevreleri tarafından yarı tanrı olarak bile bakılacak. Hatta oyun sırasında Ikaros'un neden karakterimize eşlik ettiği hakkında bilgiler öğreneceğiz.

Hem Alexios hem de Kassandra Sparta doğumlular. Ancak geçmişleri yüzünden şimdi tüm dünyayı dolanıyorlar ve kendilerini artık gerçek bir Spartalı olarak görmüyorlar.



Karakterlerin Geçmişi [!!SPOILER!!]

Karakterlerimizin geçmişinde iki önemli sır yatıyor. Bu sırların ilki olarak karakterlerimiz Sparta Kralı 1. Leonidas'ın soyundan geliyorlar. Hatta Leonidas'ın torunları olduğunu söyleyelim. Leonidas kim diye soracak olursanız 300 Spartalı filminde gördüğümüz kral olduğunuzu söylememiz yeterli olacaktır.

Ana karakterlerimiz hakkındaki ikinci sır ise İlk Medeniyet ile bağlantıları olması. Karakterlerimizin damarlarında İlk Medeniyet kanı dolanıyor. Ubisoft'un konu hakkında daha fazla bilgi vermediğini belirtelim. Ancak özellikle serinin sıkı takipçilerini memnun edecek şekilde hikayeye etki edeceğini söylemek mümkün.

Hazır İlk Medeniyet demişken ilgi çekici bir bilgi daha verelim. Oyun başında karakterlerimiz 1. Leonidas'ın kırık mızrağını kuşanacaklar. Bu mızrağın Leonidas'a ait olmasından daha çok dikkat çeken yanı ise bir İlk Medeniyet eseri olması. Bu silaha özel bir beceri de oyunun beceri sisteminde bulunacak.

Kosmos Kültü

Origins'de gördüğümüz maskeli Kadimler Tarikatı'nın bir benzeri Odyssey'de yer alacak. Kosmos Kültü denilen bu maskeliler tarikatı oyundaki kötü adamlarımız olarak ön plana çıkıyor. Oyun dünyasının çeşitli bölgelerinde yer alacak bu karakterler sıradan birer insan gibi mesleklere sahipler. Bu kültün en büyük amacı ise Yunanistan'ı halkı manipüle ederek kontrol altına almak. Kültün üyelerini bulup teker teker avlamak hiç şüphesiz Origins'de olduğu gibi ana amaçlarımızdan biri olacak. Tabi Kadimler Tarikatı ve Kosmos Kültü arasında herhangi bir bağlantı var mı henüz bilmiyoruz. Ancak bir bağlantı olduğunu düşünmek pek de şaşırtıcı olmayacaktır. Ayrıca Kosmos Kültü hakkında iddialı bir teori okumak istiyorsanız sizi sitemizin emektarlarından kaskal'ın bu konusuna davet ediyoruz.

Milli Güç Sistemi

E3'te gösterilen oyun demosu Mikonos Adası'nda geçiyordu. Mikonos ise bir diğer ada olan ve yukarıda bahsettiğimiz Atina Birliği'ne adını veren Delos'a oldukça yakın. Demoda karakterimiz 18. seviyedeydi. Bölge Podarkes denilen bir Atinalı liderin denetimindeydi. Podarkes ise bir nevi bölgenin tiranı olarak görünüyordu. Demo sırasında da tiranı devirmeye çalışan bir grup isyancıyı gördük. Sarhoş ve kötü organize olmuş bu isyancı grubu en nihayetinde başarısız oldu. Grubun lideri olan Kyra isimli hanımefendi ise dikkat çeken karakterlerden biri. Kyra, Thaletas isimli savaşçı bir yerel general ile iş birliği yapıyor.

Podarkes gibi liderlere şehir devletlerinin bir nevi hükümdarları olarak bakılıyor. Muhafızlar tarafından korunan bu karakterlerin oyun içerisinde belli birer ajandaları var.

Atina ve Spartalılar'ın başlarını çektiği iki birlik olduğuna yazımızın başlarında değinmişitk. Oyundaki bölgelerde bu birliklere ait askerler yer alacak ve birliklerini temsil eden üniforma renklerini giyecekler. Bazı bölgelerde iki birlikten biri kontrolü sağlamış olacak ve bu noktada Milli Güç sistemi devreye girecek. Kontrolü sağlayan tarafa saldırarak iki birlik arasındaki güç dengesini değiştirebilirsiniz. Liderin filosuna saldırmak, ulus hazinesini yağlamak gibi imkanlarınız olacak. İsterseniz etliye sütlüye karışmayıp kontrolü sağlamış tarafa zarar vermemeyi de seçebilirsiniz.

Birkaç paragraf yukarıda bahsettiğimiz Kyra demonun ilerleyen vakitlerinde romantizm seçeneği olarak tekrardan karşımıza çıkıyor. Diyalog seçimlerinde bu romantizm seçeneği yanında bulunan kalp simgesiyle kendini belli edecek. Yani oyundaki ana karakterlermiz diğer karakter ile duygusal yakınlaşmalar yaşayabilir. Tabi bunu şekillendirmek size kalmış.

Ulus Gücü Sistemi'nin en can alıcı noktası da bölgenin liderini öldürmek. Muhafızlar tarafından sıkıca korunan bu liderler, ulusunun gücü zayıfladığında ulaşılması daha kolay bir hal alıyorlar, örneğin etrafındaki muhafız sayısı azalıyor. Oyundaki kontrat sistemi sayesinde liderler tarafından verilen ve bazıları diğer ulusun liderini öldürmeyi kapsayan görevler bulunacak. Bu görevleri tamamladıktan sonra çeşitli ödüller kazanacağız.



Fetih Savaşları

Lider öldürüldükten sonra doğal olarak güç dengesi değişecek ve diğer birlik için bölgeyi zapt etme imkanı doğacak. Bu noktada da iki birliği karşıya karşıya getiren "Fetih Savaşı" patlak verecek.

Bu savaşta ana karakterimiz bir paralı asker olarak iki taraftan birinin generaliyle ittifak yapacak. İstediğimiz generalin yanında yer alma imkanımız mevcut. Savaş başladığında ekranın üst kısmında Atina ve Sparta Birlikleri'nin canını temsil eden barlar göreceğiz. 300'e kadar savaşçının (150vs150) yer alacağı bu savaşlarda amacımız karşı birliği bozguna uğratmak olacak. Bir süre sonra karşımıza alt görev şeklinde mini boss savaşları çıkacak. Karşı tarafın komutanını veya kahraman savaşçısını öldürmek bu alt görevler sayesinde mümkün.

Desteklediğimiz tarafın savaşı kazanması çeşitli eşyalar, silahlar ve ekipman parçaları kazandıracak. Eğer bölgenin kontrolünü elinde bulundurmayan birliği destekler ve savaşı kazanırsak bölgedeki tüm muhafızların, askeri devriyelerin ve yerel güçle alakalı tüm unsurların renklerinin değiştiğini göreceğiz. Ardından da yeni bir lider, yeni savaş mühimmatları ve benzeri şeyler ortaya çıkacak. Bu da oyuncuya döngüsel bir ulus gücü sistemi sunacak.

Görev Sistemi, Seçimler ve Sonuçları

Demoda dikkat çeken görevlerden biri de Sokrates ile etkileşime geçtiğimiz görevdi. Oyunda yer alacağı doğrulanan ilk tarihi karakter olan Sokrates özellikle felsefi düşünceleriyle dikkat çeken bir karakter ve konuşmayı oldukça seviyor. Her zaman çevresindeki insanların niyetini ve ana karakterimizin ne yapmak istediğini sorguluyor. Sokrates'in bulunduğu görevlerden birinde ünlü filozofumuz ana karakterimizle bir tartışmaya giriyor.  Kutsal bir adaya ayak basan ve bu sebeple idama mahkum edilen bir hırsızdan konu açılıyor. Sokrates yanındaki karakterimize ve NPC'lere o kutsal adaya ayak basan hırsızın, adanın kanunlarından haberdar değilken hırsızlık yapması sebebiyle idam edilmesinin doğru olup olmadığını soruyor. Ayrıca hırsızın aynı zamanda isyancılardan biri olduğunu ekleyip idam kararının durumunu bize danışıyor. Bu noktada oyuncu olarak hırsızı kurtarmak veya ölüme terk etmek bizim elimizde.

Görevlerden bahsetmişken ilgi çekici bir yeniliğe değinelim. Soruşturma tarzındaki bazı görevlerde artık gitmemiz gereken yer haritada bir işaretçi ile belirtilmeyecek. Belgeleri okuyarak, insanlarla konuşarak, diyalog seçimleriyle vb. yollarla ipucu toplamamız lazım. Bu ipuçlarının ardından görevimiz "X heykelinin güneyine git." tarzında belirteçlerle güncellenecek. Ardından belirtilen yere gidip kartalımızı kullanarak doğru noktayı tespit edeceğiz. İlk düşüncede biraz fazla uğraştırıcı gibi görünse de sadece belli görevlerin bu sistemi içermesi ve bir nevi dedektiflik yaptırması sebebiyle oyuna yeni bir soluk katacağını söyleyebiliriz. Tabi buna benzer görev yapılarını serinin daha önceki oyunlarında da daha az uğraştırıcı şekillerde görmüştük.

Deniz Oynanışı

Origins'de çeşitli görevlerde karşımıza çıkan deniz oynanışı daha sistemik bir şekilde yer alacak. Oyundaki gemimizin ismi "Adrestia". Adrestia ise Yunan Mitolojisi'nde Ares ve Afrodit'in kızıdır. Savaş Tanrısı babasına savaş meydanlarına eşlik eden Adrestia'nın isim anlamı ise 'kaçınılmaz'. Mavi suları karış karış gezerken tayfamız da şarkılarla yolculuğumuza renk katacak.

Ve elbette ki deniz savaşları. Gemimizin koçbaşı ile doğrudan vurmalar, ok ateşlemeler, mızrak fırlatmalar, gelen saldırılardan korunma, ateşli oklar gibi savaş mekanikleri deniz savaşlarında yer alıyor. Ayrıca bordalama sırasında düşman gemisine geçiş yapmak da mümkün. Ancak tayfamızın çoğu gemiyi terk etmeyecek. Çoğunlukla düşman gemiye sadece biz ayak basacağız veya birkaç kurmayımız bize eşlik edecek. Ayrıca bu kurmaylarımız geliştirici ekibe göre deniz savaşlarına olan yaklaşımımıza etki edecek.

Kişiselleştirme meraklıları için gemimiz Adrestia'nın da geliştirme ve kişiselleştirme imkanlarına açık olduğunu söyleyelim.  Ayrıca Black Flag ve Rogue'da gördüğümüz "Efsane Gemiler" geri dönüyor. Deniz savaşları benden sorulur diyenler bu efsanevi gemilere karşı savaş verebilecek.

Envanter ve Ekipman

Envanter ve ekipman sistemimiz Origins ile benzer olsa da çeşitli farklar da mevcut. Yakın dövüş silahlarımız için gene iki slot bulunuyor. Ancak Origins'den farklı olarak yaylar için artık iki slot olmayacak. Odyssey'de oyuncular buldukları odun tipine oklar üretebilecek. Ayrıca toplanabilir kaynakların altı farklı çeşide ayrıldığını görüyoruz.

Origins'den farklı olarak artık karakter ekipmanlarını kişiselleştirme imkanımız var. Ekipmanlarımız miğfer/başlık, eldivenler/kol zırhı, göğüs zırhı, kemer ve ayakkabılar olmak üzere beş sınıfa ayrılıyor. Bu sınıflarda kuşanabileceğimiz eşyaların farklı koruma, saldırı ve hasar oranı gibi özellikler mevcut. Nadirliklerine bağlı olarak ilave getirileri de var. Bu ilave getiriler -yani perk sistemi- işlemeler olarak karşımıza çıkacak. Ancak bunu yapmak için önce çeşitli mücadeleleri ve savaş kontratlarını tamamlamak gerekecek.

İşlemeyi kazandıktan sonra demirciyi ziyaret edip yeterli para ve kaynak karşılığında istediğimiz ilaveyi ekipmana eklemek mümkün. Uzun lafın kısası karakter kişiselleştirme bölümümüz Unity ve Origins'in harmanlanmış hali diyebiliriz.

Yenileştirilmiş Beceri Sistemi

Origins'de olduğu gibi beceriler gene üş sınıfa ayrılacak. İsimleri Savaşçı, Avcı ve Suikastçı olan bu sınıflar ayrı yetenekleri barındırıyor. Origins'den farklı olarak bu sefer becerilerimizin bir kısmını dörtlü bir buton tekerine yerleştireceğiz. Ancak bu becerilerin bazıları adrenalin çubuğuna bağlı olacağı için istediğimiz her an kullanmak mümkün değil. Bir başka beceri tekeri de menzilli, yani yaylı saldırılar için mümkün. Artık tek çeşit yay seçecek olsak da menzilli tekeri sayesinde yayımızı farklı amaçlar için kullanmak mümkün. Yani artık savaş sırasında yay değiştirmeye son. Kısaca özetlemek gerekirse oyuncular totalde 12 kullanılabilir yetenek seçebilecek.

Odyssey ilaveten dokuz ana beceriyi tanıtacak. Standart becerilere ilave olarak daha etkili ve gösterişli dokuz yetenek oyunda mevcut. Bunlara örnek olarak Sparta Tekmesi (tam olarak düşündüğünüz şey) verilebilir. Tüm bu becerileri geliştirip etkilerini artırmak veya farklı formlara büründürmek mümkün.

Aranma Sistemi

Odyssey arayüzünün sağ altında yer alan aranma barı dikkat çekiyor. GTA'dan bildiğimiz yıldızlı aranma çubuğuna oldukça benzeyen sistem sayesinde artık yaptığımız yanlış hareketler cezasız kalmayacak. Hayvanları veya insanları öldürmek, askeri görevlilere saldırmak ve bunları yaparken yakalanmak aranma sistemini harekete geçirecek. Aranma seviyeniz yükseldikçe peşinize takılan kelle avcıları ve yetileri genişleyecek. Örneğin suç işlerken son görüldüğünüz yere gelip araştırma yapacaklar ve ipuçları toplayacaklar. Hatta daha da ilerlerseniz gemiye atlayıp size denizlerde bile rahat vermeyecekler.

Kelle avcılarının güçlenmesinin bile yararı olabilir. Güçlü kelle avcılarını öldürdüğünüz zaman daha büyük yağma imkanları karşınıza çıkacak. Fakat bu aranma sisteminin bir diğer amacı da oyuncuyu gizliliğe yöneltmek. Çünkü aranma sisteminin üstesinden gelmek her zaman o kadar da kolay olmayacak. Bu yüzden gerçek bir suikastçı gibi "kılıcınızı masum bedenlerden uzak tutmaya ve gölgeler arasında kalmaya" dikkat etmeniz gerek.

Aranma barının seviyesini düşürmek elbette mümkün. Yasaklı davranışlardan vazgeçtikçe barın yavaş yavaş gerilediğini fark edeceksiniz. Ayrıca başınıza ödül koyan yükümlülere rüşvet verebilir veya doğrudan kelle avcısını hedef alabilirsiniz.



Modern Zaman ve İlk Medeniyet

Assassin's Creed Odyssey modern zaman anlamında Origins'i kaldığı yerden devam ettirecek. Ana karakterimiz gene Layla Hassan olacak. Ancak daha fazla bilgi aktarılmadı. Ayrıca ana karakterimizin İlk Medeniyet ile bağlantılı olduğunu söylemiştik. Yani hikaye içerisinde "Önceden Gelenler" ile alakalı parçalar göreceğiz. Ayrıca İlk Medeniyet eserlerinin (POE) nasıl oluştuğu anlatılacak. Zaman ilerledikçe gelen bilgiler artacaktır.

İlave Bilgiler

- Assassin's Creed Odyssey Ubisoft Quebec önderliğinde, Montreal, Montpellier, Kiev, Sperasoft, Shanghai, Pune, Singapore ve Bucharest stüdyolarının da katılımıyla geliştiriliyor.

- Menüde hızlı kaydetme ikonu bulunacak.

- Origins'deki papirüs benzeri bir toplanabilir aktivite sistemi "Ainigmata Ostraka" olarak karşımıza çıkacak.

- Oyundaki bazı şehirler yer seviyesinde gezinmeye ihtiyaç duymadan, yani binalar ve diğer yapılar sayesinde tamamen yer seviyesinden yüksekte gezilerek kat edilebilecek.

- Diyalog seçimleri aracılığıyla yalan söylemek mümkün. Tabi bunların sonuçları olacak.

- Dinamik dünya sebebiyle tek bir birliğin tüm haritayı domine etmesi mümkün değil.

- Atina ve Sparta Birliği'ne ek olarak Haydutlar, Kült'ün Muhafızları ve Artemis'in Kadın Avcıları gibi başka gruplar da mevcut.

- Oyunda büyük deniz savaşları yer alacak.

- Bir düşmanı öldürdükten sonra onun yere düşen silahını almak mümkün.

- Ekranın tepesindeki pusula Origins'dekilere ilaveten yeni ikonlar da içerecek.

- Yunan Mitolojisi'ne özgü doğaüstü içerikler oyunda yer alacak.


« Son Düzenleme: 28 Haziran 2018, 15:02:26 Gönderen: -Ezio Auditore- »

I have lived my life as best I could, not knowing its purpose, but drawn forward like a moth to a distant moon; and here at last, I discover a strange truth. That I am only a conduit, for a message that eludes my understanding.

*

Çevrimdışı kaskal

  • *
  • 1177
  • Barut - İhanet - Entrika
    • Profili Görüntüle
Ynt: Assassin's Creed Odyssey Hakkında Neler Biliyoruz?
« Yanıtla #1 : 28 Haziran 2018, 04:52:03 »
Abi ellerine sağlık keyifle okudum. Özellikle düşmanların yere düşen silahlarını alabilme bölümü çok hoşuma gitti. Brotherhood'da bu silah fırlatmayla birlikte oldukça zevkliydi. Haydut ve Kült muhafızları beklediğim şeylerdi ama Artemis'in kadın avcıları yani Amazonları beklemiyordum açıkçası. Büyük merak uyandı içimde.
“Eğer dünyada ölümün kendi paylarına düşen kısmıyla ve müthiş trajedileriyle, her günkü kahramanlıklarıyla, emperyalizme bitmez tükenmez darbeler indirerek, dünya halklarının artan nefretiyle emperyalizmin güçlerini parçalamak için iki, üç daha fazla Vietnam gün ışığına çıksaydı, geleceğe daha güvenli bakabilirdik!”