Yeni Oyunlardan İlk Oyunların Tadını Alma Rehberi

  • 2 Yanıt
  • 1346 Gösterim
*

Çevrimdışı kaskal

  • *
  • 1173
  • Barut - İhanet - Entrika
    • Profili Görüntüle
Yeni Oyunlardan İlk Oyunların Tadını Alma Rehberi
« : 05 Ağustos 2018, 18:51:17 »




Herkese merhaba arkadaşlar. Oyunla ilgili son zamanlarda serinin gidişatının yanlış yöne gittiğini düşünenler ilk oyunların fanları belirmeye başladı ve oyunu gömüyorlar. Bunun da nedeni saf suikast hissinin kalmadığını iddia ediyor olmaları. Bu konumuzda Sydicate, Origins, Odyssey gibi oyunlarda eski oyunların hissiyatını nasıl alacağınızı anlatacağız. Eğer harfi harfine uygularsanız suikastçılık hissine varabilirsiniz.







Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ben sıkı bir AC fanıyım. Eski oyunları da sizler kadar çok seviyorum. Burada yeni oyunları överek sizin beğeninizi kazanmaya çalışmayacağım. Zor bir şeyi nasıl kolay hale getirebiliriz biraz bundan bahsedeceğim.







Bir kere stratejik düşünmek işimizi en çok kolaylaştıracak olan şey. Avantajımız Unity ile birlikte başladı aslında. Unique Kill denemeleri ile hedefe birden farklı yoldan ulaşma seçenekleri ile oyuncuların kafasında bu plan kurma havasını yarattılar oyunun ilk değişimini bu noktada işlevsel buldum. AC 2'deki geminin içindeki Savonorola'nın tüccarlarından birine düzenlenen suikast çok zordu ve bir o kadar da eğlenceliydi. Çünkü tespit edildiğimiz an Failed Synchronization to% bilmem kaç oluyordu. Yakın Çağ ile birlikte başlayan dönemlerde barut kullanıldığından eğer seviyemiz yetersizse anında görülüp tüfekle indirilme riskimiz artıyordu. Bu oyunu daha heyecanlı hale getirdi ama bir süre sonra zorluktan kaçma eğilimimiz olduğu için ya da tüketim hazzımız; tüfeklerden koşarak kaçmaya önümüze gelen enemy e saldırmaya başladık. Silahsız yakın dövüş özelliği de buna neden oluyordu.



İlk oyunlarda düşmanı tek hamlede öldürebilmek bize bir kolaylık sağlıyordu ve odağı daha bir suikast üstüne çekiyordu. Kartal Görüşü ile hedefin yerini belirlemek, Senkronizasyon noktalarını açıp target ile ilgili bilgi toplamak için küçük yan görevlere girmek oyundan konsol oyunu zevki aldırıyordu. Peki neydi bu yan görevler? Bayrak yarışı, bıçakla guard öldürme, belirli sürede bir yerden bir yere gitme, mesaj taşıma gibi gibi. Ve bunlara hiçbir şey söylemeden zevkle oynadık. Suikastçı yarışır mı demedik. Oyunun kendi içinde kendini tekrar etme durumu bizi dönemlere ve oynanışa adapte ediyordu. Hatırlarsanız AC 1 ve 2'de atla şehirlere giremiyorduk. AC Brotherhood'da at ile şehre girme sağlandı. Sonra at yok oldu. Sonra AC 3'le at yeniden devreye girdi. Black Flag, Rogue, Syndicate ve Unity'de yeniden yok oldu. Origins ve Odyssey'de atın geri gelmiş olması bizleri sevdiğimiz oyunları hatırlattı ve o tadı biraz da olsun yaşattı. Suyun altına giremiyorduk Black Flag ile ve Rogue ile belirli yerlerde dalabilmeye başladık. Artık istediğimiz alanda suyun altına serbest dalış gerçekleştirebiliyoruz.




Oyunun iyi yanlarını görmek istediğimiz zaman aslında bundan çok var ama herkesin muzdarip olduğu konu level sistemi ve RPG özellikleri...


Rehberimiz burada devreye giriyor.

AC 3 ve Black Flag ile başlayan Craft sistemi zor bir sistem değil sadece uğraş gerektiriyor ki eğer bunları zamanında yapıyorsanız yeni oyunlarda da zorlanmadan istediğiniz kararı vererek gerçekleştirebilirsiniz. Gene aynı engelle karşılaşıyoruz yüksek levela sahip enemy ler öldürülmeden üzerlerinden materyal toplanmıyor.

Oyunun hikayesindeki yan görevleri sıkıcı buluyorsunuz, ayak işi yapmak istemiyorsunuz ki seri boyunca yapmayı kabullendiğiniz bir durum. Enemy'ler ile ilgili bilgi toplayıp bu şekilde düşmana ulaşmak istiyorsunuz. Paldır küldür dalıp kılıç, mızrak kalkan kullanmak istemiyorsunuz. Stealthe önem veriyorsunuz ancak görüldüğünüz an alarm vermeden düşmanı öldürmek zorundasınız.

Önceki oyunlarda çan kesme gibi bir özellik vardı ve sınırsız düşman gelmesini önleyebiliyordunuz. Aslında Origins ve Odyssey'de de buna yakın durumlar söz konusu.


YAPMANIZ GEREKENLER SIRASIYLA ŞUNLAR:

1   - Oyun başladığında hikayeye bağlı olarak gittiğiniz her yerdeki senkronizasyon noktalarını açın, mekanları, bölgeleri keşfedin. Levelınız artacaktır.

2   - Levelınız arttığında haritayı açıp kendi levelınızdan 2 level daha düşük bir bölgeye gidin(Haritada fareyi gezdirdiğinizde bölgedeki askerlerin level ortalaması görünür) ve oranın görevlerini yapın ki bunu oyunun hikayesine bağlı olarak tarikat üyesinin yönettiği bölgeler ve ilk hedefiniz için gerçekleştirmelisiniz yoksa çok ufak levelda kalır ve daha yüksek leveldaki enemylere tek atamaz yakın dövüşe girmek zorunda kalırsınız.



3   - Hedefiniz her zaman sizden daha yüksek levelda olacağı için onun yönettiği bölgedeki tüm yan görevleri o kişiyi araştırmak olarak düşünerek RPG özelliklerini kullanın. Başka bir bölgenin görevini yaparsanız başka bir tarikat üyesi devreye gireceğinden levelınızın yetmediği ölümsüz targetlar(hayvan,insan) karşınıza çıkacaktır.

4   - Targetları kartalınızla bulmak zorunda değilsiniz senkronizasyon noktalarından ya da o bölgede gezerek kendi emeğinizle bulabilir ve daha çok zevk alabilirsiniz.



5   - Levelınızın yettiği maden ya da materyal taşıyan konvoylara saldırın, tek mızraklı ve çift mızraklı düşman kalelerini araştırın ve gizli her sandığı bulun ve mutlaka craft yapın ve damage güçlendirin. Eğer stealth oynama konusunda iddialıysanız shield kasmak zorunda değilsiniz dayanıklılığınız olmasa da olur. Dayanıklılık yakın mesafe dövüş için geçerlidir.


6   - Yetenek puanlarınızı istediğiniz oyun doğrultusunda harcayın. Yakın mesafe dövüş için Warrior'a stealth için Hunter'a ve sabotaj ya da özel silahlar için Seer'a yetenek puanlarınızı verin.


7   - Eski oyunlardaki tadı özlüyorsanız yakalandığınızda bölümü kaldığınız yerden tekrar başlatın. Gizli oynamaya özen gösterin, gerçek bir suikastçı olduğunuzu unutmayın.

8   - Kıyafetler canınızı sıkıyorsa uygun kıyafet alın, değiştiremiyorsanız oyun içinde kendi kendinize kurgu yaratın. Kılık değiştirdiğinizi düşünün, araştırma yaptığınızı düşünün.



9   - Eski oyunlardaki alarm sistemini çan keserek durdurduğumuz gibi bu kez de alarm kulelerindeki yanan bölüme düşman yanaştırmamaya odaklanın ya da set trap diyerek tuzak kurun ve görüldüğünüzde gözcünün tuzağa gidip yakalanmasını seyredin / seyretmeyin.


10   - Öldürdüğünüz adamları mutlaka saklayın, alarm ya da aranma olasılığınız düşer.


11 - Gemi savaşlarında çatışmaya girmek zorundasınız ama bordalama yaparak düşman gemisine çıkıp yüksekten suikastçılığa devam etme şansınız mümkün. Birkaç kez denize atlayıp güverteye pruva ya da kıçtan çıkmanız gerekse bile bunu yapın, iplere tırmanın ve yelken direklerinden suikastlar gerçekleştirin.

12 - Sizi arayan paralı askerlerle dövüşmek zorundasınız bunları Abstergo'nun peşinize taktığı Brotherhood'daki ajanlar ya da Daniel Cross gibi düşünebilirsiniz.



13 - Unutmayın suikastçı olsanız da düşmanlarınız var ve sizi tanıdıkları yerde saldıracaklardır. Savaşırsanız kendinizi asker gibi hissedebilirsiniz. Kaçıp, saklanıp, atlatıp sonra gizlice saldırmanızı öneririz.


14 - Özel görevlerde bazen dövüşmek zorundasınız o zaman da masumları koruyan biri olduğunuzu unutmayın. Kılıcımızı daima masumlardan uzak tutmak suikastçılar için bir ilkedir. Kendinizi bir kahraman gibi hissederek köleler, ezilenler, çocuklar; gariban herkes için etten duvar olmak zorundasınız.


15 - Son olarak oyunun hikayesine bağlı kalın. Hidden Blade'siz assassin olmaz diye düşünmeyin. Antik uygarlıklardaki yokluğu hesap edin. Araştırmalar yapın daha çok zevk almanızı sağlar ve oyunları birbirleri ile ilişkilendirmeyi unutmayın. Odyssey ilk Hidden Blade'in kullanılışına da değinecekse Hidden Blade'i oyunun bir yerinde mutlaka elde edeceğizdir. Darius AC evreninde ilk Hidden Blade kullanan Pers suikastçı bize bu konuda rehberlik edecektir. Origins'te nasıl kardeşlik sembolü bulunuyorsa Odyssey de bize bunun kadar değerli şeyler verecektir. 






“Eğer dünyada ölümün kendi paylarına düşen kısmıyla ve müthiş trajedileriyle, her günkü kahramanlıklarıyla, emperyalizme bitmez tükenmez darbeler indirerek, dünya halklarının artan nefretiyle emperyalizmin güçlerini parçalamak için iki, üç daha fazla Vietnam gün ışığına çıksaydı, geleceğe daha güvenli bakabilirdik!”

*

Çevrimdışı assassinking12

  • яιη σкυмυяα
  • *
  • 2119
  • L-M$trato
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Yeni Oyunlardan İlk Oyunların Tadını Alma Rehberi
« Yanıtla #1 : 06 Ağustos 2018, 21:08:37 »
12. maddede AC:B mpsinde chest capture oynandığını görünce duygulandım. Zorluk seviyesini arttırıp oynayınca da baya fark ediyor bu arada. Çok güzel bir rehber. Eline sağlık.
Yazmışsın. :D
Ekomar16'nın ileti sayısına hastayım

*

Çevrimdışı kaskal

  • *
  • 1173
  • Barut - İhanet - Entrika
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Oyunlardan İlk Oyunların Tadını Alma Rehberi
« Yanıtla #2 : 07 Ağustos 2018, 02:37:10 »
Aslında Lanz gibi templar ajanlarını koymak istemiştim uygun boyut bulamadım ve beğenmenize sevindim.
“Eğer dünyada ölümün kendi paylarına düşen kısmıyla ve müthiş trajedileriyle, her günkü kahramanlıklarıyla, emperyalizme bitmez tükenmez darbeler indirerek, dünya halklarının artan nefretiyle emperyalizmin güçlerini parçalamak için iki, üç daha fazla Vietnam gün ışığına çıksaydı, geleceğe daha güvenli bakabilirdik!”