Assassin's Creed Valhalla - Playstation Dergisi Röportaj

  • 0 Yanıt
  • 1182 Gösterim
*

Çevrimdışı kaskal

  • *
  • 1182
  • Barut - İhanet - Entrika
    • Profili Görüntüle




Oyunla ilgili gene uzun soluklu bir röportaj gerçekleştirildi. Resmi Playstation Dergisi İngiltere kolundan haberler var. Ayrıca yakın zamanda başlamış olduğum ve iki sezonunu bitirdiğim Last Kingdom dizisi de tahminimce oyunun pek çok yeri için ilham kaynağı olmuş. Yer yer değineceğim ama zaten dizinin aktörlerinden Magnus Bruun ile erkek Eivor'u seslendirmesi için anlaşıldığını biliyoruz.

- Oyunun ilk sekanslarında ana karakter Eivor, Kadimler Düzeni(Origins ile seriye giren tapınakçıların ilk oluşumu) ile ilgili bilgi edinecek.

- Oyunun dünyasında oyuncuların keşfetmesi için yer alan çok sayıda bilgi var. Evrensel olarak ilk kez ekilmiş bir tohum diyebiliriz.

- Oyun, önceki oyunlardan bilindiği gibi Gizli Olanlar(Hidden Ones) / Kadimlerin Düzeni yani Suikastçılar / Tapınakçılar arasında bir çatışma barındıracak.

- Oyunun tarihinden önce ve sonra geçen diğer Assassin's Creed oyunları ile bağlantıları olacak.

- Saksonlar, Antik Roma kalıntılarını kendi amaçları için kullandılar, bu yüzden oyunda Roma kalıntıları arasında yer alan Sakson kulübeleri (harçla bir araya getirilmiş tek katlı binalar) yer alacak.

- Oyunda parkour için Londra, Winchester ve Jorvìk(York) Sakson şehirleri ve kaleleri bulunacak. Diğer şehirlerde parkour pek mümkün olmayacak.

- Yapımcı takım, hikaye anlatımına vurgu yapmak için daha az karakter kasma ve seviye atlama(Level sistemi kastedilmiyor) hedefliyor.

- Eivor ve klanları İngiltere'ye çıktıktan sonra iki keşif yaklaşımı olacak: Bulunduğumuz konumdan müttefikler bulacağız veya müttefik bulmak için uzağa gideceğiz. (Yani dizide de olduğu gibi ya pagan vikinglerle yağma yapmaya yaşamaya devam edeceğiz ya da Hristiyan veya Pagan İngilizlerle temas kurup onların kültürünü, inancını keşfedeceğiz)

- Baskın yaptıkça ele geçirilen bölgelerde kaynaklar ortaya çıkacak. Bu kaynakları ana yerleşkeye taşıyacak/götürecek, binalar dikecek, tarım yapmaya başlayacağız ve sonucunda yerleşim yeri için ayrı özellikleri olan karakterler ortaya çıkacak. (Demirci, avcı, balıkçı vb)

- İttifak kurmak yabancı bir bölgede savunmasız kalmamıza neden olabilecek ya da bir kuşatma esnasında asker sayımızla birlikte başarı oranımızı arttırabilecek. (Dizide de farklı krallıklar, birbiri ile anlaşan anlaşamayan mevcut. Ve evet aynı şeylere neden oluyor.)

- McDevitt, oyunun anlatı yapısını "taç yaprağı"na benzetiyor. Erkek ve dişi organları korumakla görevli çiçeğin bir kısmı. Rengi, kokusu ve biçimi ile böceklerin dikkatini çekiyor ve tozlaşmaya yani üremeyi sağlıyor. (Bu şu demek; yerleşkemizdeki halkımızı koruyoruz. Eylemlerimiz ve seçimlerimizle düşmanın ilgisini çekiyoruz. İster öldürüyor ister dost oluyoruz ve üremeye devam ederek neslimizi sürdürüyoruz) (Reddit'teki bir girdide E3 2019 videosu için Ubisoft yapımcılarına gösterilen videoda kaçabilmek, savaşabilmek, teslim olabilmek ile ilgili bir bölüm izlediklerini iddia etmişlerdi. Böcekleri kendine çeken taç yaprağı benzetmesi gene burada aynı kapıya çıkıyor.

-  Oyuncu, yerleşim yerinden ayrılıp oyunun dünyasında birkaç saat geçirdikten sonra geri dönmeli, şehrini geliştirmenin yanı sıra halkının sorunları, istekleri, görevleri ile ilgilenmeli. (Dizinin ana karakteri Uthred bunu yapıyor)

- Bazı yan hikayeler, Shakespeare'in beş perde yapısını andırıyor. Karakterle özdeşleşerek bir yan hikayeyi birbiri ile bağlantılı daha fazla yan hikayeye  dönüştürerek oyuncuların tanıştıkları karakterlerin daha fazla yatırım yapmalarına yardımcı olacağız. Onları dinlemek, ilgilenmek, ruhlarını huzura kavuşturmak, yaraları ile ilgilenmek ya da kan davalarına yardımcı olmak gibi..

- Birçok görev veren karakter, görev tamamlandıktan sonra bölgede kalacak bazıları da yerleşimin sakinleri olabilecek.

- Söz konusu görevlerin sonunda karakter kaybolursa, ölürse ya da anlaşmazlık çıkarsa geri dönüşü mümkün olmayacak. (Bu da oyuna onlarca kez baştan başlamamız için bir sebep. Bu sefer farklı kişilerle müttefik olabilir, verilen görevi yerine getirmediysek layıkıyla yerine getirebilir ya da tam tersini seçebileceğimiz çeşitli durumlar yaratmamıza olanak tanıyabilir)

- Yeni sistemli kol üstündeki hidden blade i kullanarak şakalaşmak mümkün olacakmış. (Yani sokaklarda yürüyüp muck muck az daha sokuyordum böğrüne diyebileceğimiz anlamına mı geliyor? :D)

- Oyuncular haritayı, yağma veya ticaret yapılacak yerleri aramak için kullanabilecek.

- Eivor'un gemisindeki tüm mürettebat üyelerinin isimleri ve kişilikleri olacak.(Bu bölüm çok hoşuma gitti) Bu kişilikler, karakterler Assassin's Creed Odyssey'den farklı olarak gemiye yerleştirildikten sonra bile devam edecek. (Acımasız bir viking kumandanıysa her zaman acımasız, vicdanlıysa vicdanlı, kabaysa kaba, nazikse nazik vb)

- Origins ve Odyssey'de yer alan loot sistemi ile toplanan kaynaklar birleşince yeni ve benzersiz silahlar, teçhizatlar kazanılabilir. (Sandıktan çıkan demir ile kaynaktan toplanan bir odun, madeni materyal altın, bakır, gümüş craftlanması gibi)

- Stonehenge ziyaret edilebilir ve oyunda tırmanılabilir yerlerden sadece biri. Oyuncular antik anıtların inşa edilme sırlarını ortaya çıkarabilecek. (Örneğin, Stonehenge'nin taşları çok büyüktür ve insanların kaldırması imkansızdır. Yüksek ihtimal İSU ile bağlantısı var)

- McDevitt diğer dinlerle alay eden vikinglerin hala daha İngiltere'nin putperest tanrılarına ibadet eden kabilelerle tanışabileceğine dikkat çekiyor. Ancak onları bulmak için keşfetmek zorunda kalacaklar. (Dizide buna dair bazı sahneler var. Pagan Briton kabileleri gizliden yaşantılarını sürdürüyor. Oyunun screenshotlarından birinde vücudunda beyaz boyalar olan karakter dizideki Britonlara bire bir benzemekte)

- Mitoloji, oyunda Origins'teki gibi ele alınacaktır. Odyssey'deki; tanrılar insanların inançları ile vardır düşüncesine yer verilmeyecektir.

- Cinematic Trailerda gösterilen Kral Büyük Alfred, hikaye boyunca kendi kişisel yolculuğuna çıkacak. Bir antagonist (ana rakip karakter) olacak ama kötü adam olmayacaktır. (Dizide de aynen bu şekilde anlatılmış. Oyunun Cinematic Trailerında gördüğümüz Alfred birebir dizideki Alfred. Aynı şekilde modellenmiş. Eivor'u Uthred'in bir benzeri olarak görmek mümkün. Kral için görevlere çıkan ve onun değişimini izlerken tapınakçıların tarafına çekildiğine seyirci kalmak ve elden bir şey gelmemesi durumu görülebilir. Ya da Kral için çalışan bir suikastçı olmak ya da olmamak bize bırakılabilir)

Reddit girdilerinden birinde AC:3'teki gibi suikastçı kardeşlerimizin kırmızı urba giyip bizi esir alıyormuş gibi yaptıkları aldatmacalı oyunlara yer verileceğine dair bir yazı okumuştum. Dizide de aynı şekilde Dan yani Viking zırhı giyen Saksonların yağma yaptığını görüyoruz. Tam tersi de oyunda mümkün olabilir. Vikinglerin ata bindiği çok sahne mevcut sanırım at kullanmadıkları bir şehir efsanesi.. Neden Vikings dizisini değil de Last Kingdom'u konsept almışlar derseniz bunun cevabı basit. Popülerliği ile yarışamayacak olmaları ve esas nedeni; döneminin oyunun geçeceği yıldan eski olması. Ancak Last Kingdom 866 yılı ile açılıyor ve 871 yılı ile olaylar tam olarak başlıyor yani oyunun başlayacağı yıldan sadece iki sene önce. Oyun çıkmadan döneme hakim olmak ve kültürler öğrenmek istiyorsanız diziyi izlemenizi öneririm. Uthred, Ezio'ya benziyor ve onun gibi tam bir protagonist..

-kaskal

“Eğer dünyada ölümün kendi paylarına düşen kısmıyla ve müthiş trajedileriyle, her günkü kahramanlıklarıyla, emperyalizme bitmez tükenmez darbeler indirerek, dünya halklarının artan nefretiyle emperyalizmin güçlerini parçalamak için iki, üç daha fazla Vietnam gün ışığına çıksaydı, geleceğe daha güvenli bakabilirdik!”